اگر بخواهیم هر بار با تصویب آییننامهای، اختیارات مجلس را افزایش داده و دولت را محدود کنیم اصل تفکیک قوا که تعادل بخش روابط میان قواست، بهم خواهد خورد. بنابراین میتوان گفت که این تصمیم مجلس و اصرار بر رعایت آن از سوی دولت، با اصل تفکیک قوا مصرح در قانون اساسی همخوانی ندارد.
طی ماههای اخیر کاخ سفید به رغم تغییر استراتژی خود از براندازی نظام ایران به آمادگی برای مذاکره و گفتگو، از هیچیک از ترفندها نظیر فشار حداکثری اقتصادی، تهدید معتبر نظامی، اعزام بیش از ۸ میانجی و طرح موضوع ایران در نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی نتیجهای نگرفته است.
وجود قوانین متفاوت و گاه متناقض و همچنین عدماحاطه دستاندرکاران در نهاد برنامه و بودجه و دولت باعث شده که برداشتهای متفاوتی صورت پذیرد. این امر باعث میشود که بخشها و دستگاههای اجرایی مطلع از این امر گاهی منتفع و بخش ناآگاه، متضرر شوند.
نميتوان کارنامه اصلاحطلبان و ليست اميد را کارنامهاي موفق ارزيابي کرد، چراکه جداي از جلوگيري از ورود تندروها به مجلس، ليست اميد بايد گامهاي جديتر در راستاي مطالبات مردم برميداشت. بايد تاکيد کرد که دست اعضاي ليست اميد هم بسته است.
تحولِ مدنظر رئیس جدید قوه قضاییه، موانع جدی خواهد داشت. مضاف بر اینها، قوه قضاییه گران اداره می شود و یا دستکم برای کارآمد کردنِ مدلِ فعلی نیازمند افزایش چشمگیر هزینهها هستیم. لذا حتماً این مدلِ اداره عدالتخانه نیازمند تغییر است.
درخصوص دریاهای جنوب؛ ایفای نقش غلط از سوی حاکمیت، سودجویی بخش خصوصی و استفاده از فناوریهای نوین، بروز چنین فاجعهای را رقم زده است و ادامه آن نابودی دریاهای جنوب را در پی خواهد داشت؛ درحالیکه ترکیب همان عوامل درخصوص بیابانهای چین، کویرهای مرده را به زمینهای آباد تبدیل میکند.
ممکن نیست که ایران از درخواست خود برای لغو تحریمها به منظور وارد شدن به اتاق مذاکرات در شرایط عادلانه انصراف دهد و بسیار بعید است که امریکا به رغم آگاهی از شکست سیاست فشار، تصمیم بگیرد که ناگهان تحریمها را بدون هیچ چشماندازی از دستیابی به توافق، لغو کند.
ميخواهم از مديران درخواست كنم تا وزارتخانهاي به نام «وزارت سرگرمي، تفنن و تفريح» راه بيندازند و مسووليت هرآنچه را امروز به نام هنر، توليد ميشود به عهده بگيرند.
در شرایط امروز که اقتصاد انگلیس بشدت در اقتصاد واحد اروپایی در هم تنیده شده، جدایی یکباره، آن هم بدون توافق میتواند شوک بزرگی را به اقتصاد آن کشور وارد کند و حتی بوریس جانسون را به سومین قربانی برگزیت تبدیل کند.
دیوار عدم تفاهم آنقدر بلند است که به این زودیها نمیتوان از آن عبور کرد. اما این بدان معنا نیست که برای رسیدن به تفاهم نباید کاری انجام داد. با همه سختیهایی که «گفتوگو» میتواند داشته باشد، یک امر ناگزیر است.
رهبر انقلاب در دیدار با نایب رئیس دفتر سیاسی حماس فرمودند: «پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی آید.»، ملت فلسطین هم در طول 70 سال، نشان داده نابرده رنج نیست و طبیعتا در انتظار گنج استقلال، آزادی و پیروزی بر رژیم غاصب صهیونیستی است.
برای اینکه معایب و مضرات احتمالی این پول دیجیتال در شروع کار کمتر و کمتر شود میتوان با نگاهی آینده نگرانه داد و ستد آن را در داخل با محدودیتهای موقت و گذرا مواجه کرد اما اجازه داد بهعنوان وسیله پرداخت در شبکه جهانی ارز دیجیتال فعالیتها انجام شود.
اگر دولت بخواهد در بحث بودجه انقباضی عمل کند و مطابق درآمدها هزینهها را بدهد بازهم باید برای همه یکسان باشد. یعنی اگر قرار است که از همه 20 درصد کم کنیم باید از همه کم شود نه اینکه بگوییم به صداوسیما کم بدهیم چون میخواهیم انقباضی عمل کنیم، اما به سازمانهای دیگر 100 درصد بدهیم.
مقاومت در برابر دوش حمام، بلندگو، گوجهفرنگي و... هر كدام خواندني است. البته امروز كه دهها سال از آن رويدادها گذشته، اين مسائل برايمان حل شده از اين رو آن چالش را چنين خندهدار ميبينيم، شايد اگر كسي هم انفعال و پذيرشهاي آني در برابر مظاهر تمدن را برشمارد تا همين حد دچار تعجب شويم
جنگ یمن فعلا چشمانداز رسیدن به نقطه پایان ندارد و این نشان میدهد که یمنیها باید فشار بیشتری روی عربستان بهعنوان تنها بازمانده ائتلاف وارد نمایند. یمنیها در ماههای اخیر نشان دادند که توان وارد کردن آسیبهای جدیتر به عربستان را دارند.
آمار ارائه شده بانک مرکزی از وضعیت داراییها و بدهیهای سیستم بانکی در سال ۹۷ از رشد ۲۳.۱ درصدی نقدینگی نسبت به سال ۱۳۹۶ و رسیدن آن به ۱۸۸۲۸ هزار میلیارد تومان حکایت دارد. همچنین حجم پایه پولی با رشد ۲۴.۲ درصدی به ۲۶۵ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ۶ سال اخیر بیشترین رقم بوده است.