همان طور كه ابزارهاي هوش مصنوعي در دسترستر ميشوند، كسب و كارها ميتوانند وظايف روتين و روزانه خود مانند بازاريابي ايميلي را خودكار كنند و تيمهاي كاري سازمان خود را براي كارهاي استراتژيكتر آزاد كنند.
در اين عصر جهاني شدن، اينترنت در تمام جنبههاي زندگي ما چه از لحاظ شخصي و چه از لحاظ كسب و كار و تجارت اهميت بالايي پيدا كرده است. روش استفاده از فناوري در دهه گذشته به طرز چشمگيري تكامل يافته است. شبكههاي اجتماعي تاثير بيشتري بر نحوه استفاده مردم از اينترنت داشته و به بستري براي دسترسي عموم مردم تبديل شده است.
كسب و كارها عجله دارند تا از محبوبيت روزافزون اينترنت استفاده كرده و روي اين طيف وسيع از خدمات سهلالوصول سرمايهگذاري كنند.
همين روند به ظاهر آسان و قابل دسترسي پيچيدگيهاي اساسياي دارد كه باعث ايجاد بازاريابي ديجيتال شده است. اينترنت به دليل سرعت و دسترسي گستردهاش، ثابت كرده كه يك ابزار بازاريابي برتر است.
اما شناسايي نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهديدات آن با استفاده از مدل SWOT بسيار مهم است. هند به عنوان يك اقتصاد در حال ظهور و يك بازار بزرگ و همچنين اينترنت پرسرعتي كه در اختيار همگان است، پتانسيل بسيار زيادي براي استفاده از سريعترين رشد صنعت بازاريابي ديجيتال دارد.
هوش مصنوعي AI بازاريابي ديجيتال را متحول كرده و پيشبيني ميشود كه اين نقشآفريني حتي برجستهتر شود و همه چيز را از تقسيمبندي مشتري گرفته تا توليد محتوا بهينه كند. چترباتها و دستياران مجازي به تكامل خود ادامه ميدهند و به زودي تعاملات انساني بيشتري را ارائه ميدهند.
همان طور كه ابزارهاي هوش مصنوعي در دسترستر ميشوند، كسب و كارها ميتوانند وظايف روتين و روزانه خود مانند بازاريابي ايميلي را خودكار كنند و تيمهاي كاري سازمان خود را براي كارهاي استراتژيكتر آزاد كنند.
براي آمادهسازي اوليه، تيمهاي بازاريابي بايد مهارتهايي را در ابزارهاي محتوايي مبتني بر هوش مصنوعي مانند Jasper و Chat GPT توسعه بدهند، به ويژه وقتي صحبت از خواست مشتري و شخصيسازي محتوا ميشود.
آشنايي با ابزارهاي خدمات مشتري مبتني بر هوش مصنوعي، مانند رباتهاي چت مجهز به ويژگيهاي تجزيه و تحليل احساسات بسيار مهم خواهد بود.
بهطور كلي، پيشرفتهاي هوش مصنوعي را در تعاملات شخصيسازي شده با كاربر كه ميتواند احساسات مشتري را تفسير كرده و به آن پاسخ بدهد، زيرنظر داشته باشيد.
اين تغييرات قابل دسترس به برندها اجازه ميدهد تا نياز مشتري را سفارشيتر ارائه بدهند و همين موارد كوچك در يك كسب و كار هوش مصنوعي را به يك دارايي ضروري در روابط با مشتري تبديل ميكند.
مشتريان انتظار دارند تجربيات شخصي افراد در استفاده از محصول يا خدمت كسب و كار شما در همه كانالهاي ديجيتال موجود ياشد. تا سال 2030، انتظار ميرود كه شخصيسازي فراتر از سفارشيسازي پيشرفت كرده و برندها را قادر به ارائه محتوای جديد كند.
براي آماده شدن جهت رويارويي با اين بازار جديد كه بازاريابي ديجيتالي به كمك هوش مصنوعي به آن رونق ميدهد، توصيه ميشود ابتدا در پلتفرمهاي محتواي پويا سرمايهگذاري كنيد و به دنبال راههايي براي ايجاد تنظيمات محتواي پويا باشيد كه دادههاي كاربر را منعكس ميكند و اطمينان حاصل كنيد كه پيامها اصلي و مربوط به هر بازديدكننده است.
شخصيسازي كالا براي مشتري، مبتني بر هوش مصنوعي همچنين ميتواند به برند شما اجازه بدهد مسيرهاي جستوجوي كاربر را بررسي كنيد و به طور فعال نيازهاي مشتري را برآورده كنيد.
كمپينهايي ايجاد كنيد كه مراحل مختلف مسير جستوجوي خريدار، از علاقهمندي گرفته تا تصميمگيري، براي تعاملات بسيار مرتبط و ارائه خدمت و محصول جديد در آينده پاسخگو باشد.
در عصر كنوني، مرز بين رسانههاي اجتماعي و تجارت الكترونيك محو شده و پلتفرمهايي مانند اينستاگرام، فيسبوك و... ويژگيهاي خريد درون برنامهاي را ادغام ميكنند.
اين گسترش دامنه دسترسي به مصرفكنندگان اجازه ميدهد تا محصولات را مستقيما از فيدهاي رسانههاي اجتماعي خود خريداري كنند و تجربهاي يكپارچه از تكرار خريد ايجاد كنند. هوش مصنوعي به تكامل خود ادامه خواهد داد، اما هوشيار باشيد كه استفاده به موقع وموثر از اين فناوري كمپينهاي تبليغاتي شما را تغيير ميدهد.
وقتي نوبت به يادگيري و استفاده از مهارتهاي ديجيتال ماركتينگ ميرسد، شاهد ارزش رو به رشد مهارتهاي نرمافزاري، نياز به اصلاح مهارتها و دانش هوش مصنوعي و اهميت گسترش دانش خود در خارج از محدوده بازاريابي سنتي خواهيم بود.
بازاريابي ديجيتال حوزهاي است كه به سرعت در حال تحول است و چندين روند نو قرار است نحوه ارتباط برندها با مخاطبان خود را تغيير بدهند. در سالهاي آينده نويد نوآوري قابل توجهي را خواهيم ديد كه توسط پيشرفتهاي تكنولوژيكي، تغييرات در رفتار مصرفكننده و تمركز عميق بر شخصيسازي و دادهها اعمال ميشود.
حركت يك كسب و كار با همراهي هوش مصنوعي براي بازاريابي ديجيتال، با ايجاد استراتژيهاي تاثيرگذار كه باعث تعامل و ايجاد نتايج بهتر ميشوند، ضروري است!