plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۰۵۵۱
به دعوت نخست وزیر عراق و در صدر هیأتی بلندپایه

مسعود پزشکیان وارد بغداد شد و مورد استقبال نخست وزیر عراق قرار گرفت

ادای احترام به مقام فرماندهان شهید مقاومت در بدو ورود
رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی دوره ریاست جمهوری، به دعوت نخست وزیر عراق و در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای سفر رسمی سه روزه وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی قرار گرفت. رئیس جمهور همچنین در آغاز سفر به عراق و پس از ورود به این کشور، با حضور در محل یادمان شهدای مقاومت، به مقام والای شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد. 
مسعود پزشکیان وارد بغداد شد و مورد استقبال نخست وزیر عراق قرار گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دکتر مسعود پزشکیان که صبح امروز چهارشنبه به دعوت رسمی آقای «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و به منظور سفری سه روزه عازم این کشور شده بود، دقایقی قبل با استقبال نخست وزیر و جمعی از مقامات ارشد عراق وارد بغداد شد.

در مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور پس از نواختن سرود ملی دو کشور، دکتر پزشکیان و السودانی از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیدند و سپس مقامات عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند. 

* ادای احترام دکتر پزشکیان به فرماندهان فقید مقاومت، شهیدان سلیمانی و المهندس

رئیس جمهور در آغاز سفر به عراق، با حضور در محل یادمان شهدای مقاومت، به مقام والای شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد. 



دکتر مسعود پزشکیان صبح امروز چهارشنبه در آغاز برنامه‌های سفر به عراق، در محل یادمان شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه، مقام والای ایشان و همه شهدای مقاومت را گرامی داشت.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این مراسم رئیس جمهور کشورمان را همراهی می‌کرد.

دکتر پزشکیان پس از این مراسم به محل کاخ ریاست جمهوری عزیمت می‌کند تا با آقای «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق دیدار کند.

رئیس جمهور سپس در محل کاخ نخست وزیری با السودانی دیدار خواهد کرد و پس از آن نیز نشست مشترک اعضای هیئت‌های عالی رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

سران اجرایی دو کشور همچنین در مراسم امضای اسناد همکاری مشترک توسط مقامات ایران و عراق حضور خواهند یافت و سپس نتایج رایزنی‌های خود را در نشستی مطبوعاتی تشریح می‌کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما