plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۹۷۷
آیا الجزایر الگوی سودان می شود؛

مردم سودان خواستار حمایت ارتش و انتقال آرام قدرت در سودان شدند

تظاهرات اعتراضی شهرهای سودان را فراگرفت
درحالی که تشکل صنفی سودان و احزاب همسو با این تشکل برای آغاز اعتصاب سراسری در سودان از فردا فراخوان داده بودند،مردم سودان با شرکت در تظاهرات گسترده به یکی از مقرهای اقامتی عمر البشیر رئيس جمهور سودان نزدیک شدند و با برپایی تجمع اعتراضی در جلوی این ساختمان و نیز جلوی مقر فرماندهی ارتش، خواستار حمایت ارتش از ملت و کشور و استعفای عمرالبشیر شدند.
مردم سودان خواستار حمایت ارتش و انتقال آرام قدرت در سودان شدند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره دیروز مردم سودان در خارطوم پایتخت و چند شهر این کشور پس از اعلام وضعیت فوق العاده و منحل شدن دولت توسط عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور به تظاهرات خود ادامه دادند. این تظاهرات که به دعوت ائتلاف مخالفین و احزاب برگزار و معترضان خواستار حمایت ارتش، انجام اصلاحات فوری، مبارزه با فساد و  برکناری البشیر شدند.
به رغم بستن پل ها و راههای ورودی به شهر خارطوم پایتخت سودان،برای جلوگیری از ورود مردم دیگر شهرها به پایتخت، ناظران تظاهرات دیروز را بزرگترین تظاهرات مردم سودان ارزیابی نمودند.
پلیس سودان در برخی شهرها برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به ساختمانهای دولتی و نظامی با گاز اشک آور و شلیک هوایی به مقابله با معترضان پرداخت و تعدای را زخمی نمود
تظاهرات اعتراضی مردم سودان از تاریخ 19 دسامبر گذشته و به دنبال تصمیم دولت برای افزایش قیمت برخی مواد غذایی، شروع شد. این تظاهرات که در شهر عطبره استان نهرالنیل آغاز شده بود، طی مدت کوتاهی به سراسر این کشور گسترش یافت و به اعتراض علیه البشیر تبدیل شد.
بنا به اعلام مقامات سودان، طی این مدت بر اثر درگیری معترضان با پلیس، 32 نفر از جمله تعدادی از پلیس کشته و صدها نفر دیگر زخمی و تعداد زیادی نیز دستگر شده اند اما روز بروز تظاهرات مردم سودان گسترش و شدت بیشتری پیدا کرده است.
 انتهای پیام /*
۰
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما