plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۸۵۸
به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام؛

حضور میلیون ها زائر عراقی و غیر عراقی در کاظمین

اجرای تمهیدات امنیتی برای بزرگداشت سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان
فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد: طرح امنیتی ویژه 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) از امروز و به مدت سه روز اجرا می‌شود و شهر کاظمین به منظور حمایت از میلیونها زائر به وسیله چندین حصار امنیتی تقسیم بندی و آسمان منطقه با پهپاد رصد می‌شود.
حضور میلیون ها زائر عراقی و غیر عراقی در کاظمین
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری‌های عراق از حرکت میلیونی زائران امام موسی کاظم(ع) در آستانه سالروز شهادت آن امام همام به منطقه کاظمین بغداد خبر می‌دهند.
شهر کاظمین در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شاهد حضور میلیون ها تن از زائران عاشق اهل بیت علیهم السلام از داخل و خارج از عراق است.
رسانه های خبری عراق از اجرای تدابیر امنیتی پلیس عراق در بغداد برای تامین امنیت کامل زائران خبر می‌دهند.
همچنین به مناسبت سالروز شهادت امام هفتم شیعیان، هیئت های زیادی در راههای منتهی به شهر کاظمین و در مسیر زائران برپا شده است تا به زائران و عزاداران این امام همام خدمت رسانی کنند.
در صحن و بارگاه دو امام هفتم و نهم شیعیان یعنی «امام موسی کاظم و امام جواد علیهما السلام» نیز برنامه های عزاداری برگزار می شود که با تغییر پرچم سبز رنگ بر بالای گنبدهای این دو امام به پرچم سیاه شروع و با مراسم عزاداری شهادت «امام جواد علیه السلام» و حضور میلیونی زوّار ادامه می یابد.
همچنین برای بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری شهادت «امام موسی بن جعفر علیه السلام» وزارت بهداشت عراق نیز طرحی فوق العاده را به مناسبت این ایام شروع کرد، در این طرح که با هماهنگی فرماندهی عملیات بغداد و دو وزارت دفاع و کشور صورت گرفته است، خدمات پزشکی و امدادی لازم را به عزاداران و ارادتمندان اهل بیت (ع) ارائه می‌دهند.
همزمان با اعلام عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) اولین کاروان عزاداران که در طول روزهای گذشته از شهرهای دور و نزدیک با پای پیاده به سمت کاظمین به راه افتاده بودند به حرم امامین کاظمین (ع) رسیدند. بسیاری از اهالی بغداد نیز آیین پیاده روی را از محلات مختلف این شهر آغاز و خیابان های بغداد را به شاخه های رودخانه بزرگی تبدیل کردند که میلیون ها عاشق اهل بیت را به کاظمین می رساند.
مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بعد از مراسم عاشورا و اربعین حسینی بزرگترین مراسم دینی در عراق به شمار می رود که میانگین کمترین حضور در طول 16 سال گذشته 5 میلیون نفر بوده است.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما