plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۴۱۴۵۷
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد

انتقال اجباری غیرنظامیان به خارج از شمال غزه می تواند جنایت جنگی باشد

اسرائیل فوراً ارسال گسترده کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کند
وولکر ترک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه "انتقال اجباری گسترده" غیرنظامیان به خارج از شمال غزه می تواند جنایت جنگی باشد.
انتقال اجباری غیرنظامیان به خارج از شمال غزه می تواند جنایت جنگی باشد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز از "گاردین"، تورک روز پنجشنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: «به نظر می‌رسد دستور تخلیه اسرائیل برای قطع کامل نوار غزه از سایر مناطق آن است.»

وی ادامه داد: با ادامه بمباران و سایر حملات، نگرانی های جدی در مورد انتقال اجباری گسترده غیرنظامیان وجود دارد که الزامات قوانین بین المللی برای تخلیه به دلایل ضروری نظامی را برآورده نمی کند.

وی گفت: «انتقال اجباری بخش بزرگی از جمعیت شمال غزه جنایت جنگی محسوب می‌شود.»

ترک اضافه کرد:من از اسرائیل می‌خواهم که فوراً ارسال گسترده کمک‌های بشردوستانه را که در تمام بخش‌های غزه مورد نیاز است، تسهیل کند.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از ادامه ارسال هرگونه کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه جلوگیری کند.

براساس طرحی که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده‌اند، فلسطینی‌های باقیمانده در شمال نوار غزه را «نظامی» به شمار آورده و کشتن و محروم کردن آنها از غذا را مجاز می دانند.

در صورتی که طرح مذکور اجرا شود، صدها هزار فلسطینی که مایل یا قادر به ترک خانه‌هایشان در شمال نوار غزه نیستند به محاصره درخواهند آمد.

مقامات صهیونیست در این باره گفته‌اند در صورتی که طرح مذکور، به نتیجه مطلوب برسد می‌توان آن را در سایر مناطق نوار غزه تکرار کرد.

روز گذشته (شنبه) نیروهای رژیم صهیونیستی، دستور جدیدی را برای تخلیه ساکنان فلسطینی که هنوز در شمال غزه زندگی می کنند صادر کردند اما بسیاری از ساکنان این منطقه می گویند که جنگ و شلیک تک تیراندازها خروج آنها را غیرممکن کرده است.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه خواستار صدور مجوز به تیم های امدادی برای دسترسی به نیمه شمالی نوار غزه شد تا امکان انتقال زخمی ها و تحویل سوخت به بیمارستان های شمال غزه فراهم شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که نسل‌کشی علیه فلسطینیان در شمال غزه، دهشت افکنی آشکاری است که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال انجام است.

با گذشت بیش از یک سال از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند. ایر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما