plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۲
کد مطلب : ۴۰۹۱۱
مرکز آمار اطلاع رسانی کرد

کاهش نرخ تورم مواد خوراکی در اولین ماه دولت چهاردهم

کاهش 4 درصدی قیمت میوه و خشکبار
در اولین ماه آغاز فعالیت دولت چهاردهم، مرکز آمار از کاهش نرخ تورم خوراکی‌ها خبر داد؛ طبق این آمار، سرعت تورم خوراکی‌ها در شهریور نسبت به مرداد روند نزولی داشته است به این صورت که میانگین قیمت مواد غذایی با سرعت کمتری به رشد خود ادامه دهد.
کاهش نرخ تورم مواد خوراکی در اولین ماه دولت چهاردهم
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم گروه خوراکی ها ۰.۹ واحد درصد است که نسبت به مرداد ماه سال‌جاری که تورم خوراکی ها ۱.۱ درصد بوده است، شاهد کاهش ۰.۲ واحد درصدی هستیم. همچنین تورم گروه خوراکی‌ها در شهریورماه ۰.۸ واحد درصد از تورم کل کشور نیز پایین تر بوده است. این درحالی است که تورم کل ماهانه کشور در شهریور ماه ۱.۷ واحد درصد اعلام شده است.
 
 
طبق این آمار، نرخ تورم ماهانه خوراکی‌ها با افت 0.2 واحد درصدی نسبت به مرداد شاخص 0.9 واحد درصد را نشان می‌دهد.
 
قابل ذکر است که با گذشت یک ماه از آغاز رسمی فعالیت دولت مسعود پزشکیان، داده‌های جدید مرکز آمار از کاهش سرعت تورم خوراکی‌ها در شهریور 1403 حکایت دارد. طوری که میانگین قیمت میوه و خشکبار افت چهار واحد درصدی پیدا کرده است.
 
گفتنی است که سرعت تورم نقطه به نقطه مواد غذایی کاهش 0.6 واحد درصدی را  به ثبت رساند تا روی شاخص 23.8 درصد بایستد.
 
کاهش 4 درصدی قیمت میوه و خشکبار
 
در بررسی شاخص تورم ماهانه، گروه میوه و خشکبار دچار افت شده است. این گروه که افت قیمت خود را از ماه‌های پیش آغاز کرده بود، در شهریور هم به‌طور میانگین چهار درصد ارزان شد تا تنها ردیفی باشد که در جدول تورم علامت منفی را مقابل خود ثبت می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما