plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۴۸
در مزارع اوقاف شهرستان اراک

آیین آغاز سال زراعی و کشت پاییزه در مزارع استان مرکزی برگزار شد

برآورد کشت ۲۴۲ هزار هکتار اراضی گندم دیمی و آبی در سال جدید
آیین آغاز سال زراعی پاییزه استان مرکزی در  مزارع اوقاف شهرستان اراک برگزار شد.
آیین آغاز سال زراعی و کشت پاییزه در مزارع استان مرکزی برگزار شد
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این مراسم گفت: برای سال زراعی جدید هم ۲۴۲ هزار هکتار اراضی گندم دیمی و آبی، ۵۰ هزار تن جو، ۱۷ هزار تن دانه‌های روغنی، هشت هزار هکتار علوفه و ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی ابلاغ شده است.

علی صفری با بیان اینکه در سال زراعی قبل موفقیت‌های چشمگیری در بخش کشاورزی در استان به دست آمد، افزود: تولید گندم استان مرکزی در ۱۵ سال اخیر با بیش از ۵۰۰ هزار تن بی‌سابقه بود و نشان از رشد ۷۰ درصدی دارد.

به گفته صفری، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات پاییزه و بهاره در سال زراعی گذشته در این استان ثبت شد و تمام اراضی کشاورزی استان مرکری پهنه‌بندی شده است.

وی افزود: در سال زراعی جدید بحث تامین سم و سوخت مورد نیاز کشاورزان به موقع و با کمترین مشکل انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه تمام اراضی کشاورزی استان مرکزی پهنه‌بندی شده است، ادامه داد : سال زراعی گذشته دیروز شنبه 31 شهریور ماه به پایان رسید و با توفیقات خوبی همراه بود و رکوردهایی را نیز در این حوزه شاهد بودیم.

صفری افزود: امید است در سال زراعی جدید بحث تأمین سم و سوخت مورد نیاز کشاورزان به موقع و با کمترین مشکل انجام شود. از سوی دیگر قطعی برق خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد. بر این اساس باید پشتیبانی تسهیلاتی صورت گیرد تا مزارع خورشیدی توسعه یابد.

وی به تولیدات استان مرکزی در سال زراعی گذشته اشاره داشته و ادامه داد: تولید گندم استان مرکزی در 15 سال اخیر با بیش از 500 هزار تن بی‌سابقه بود و نشان از رشد 70 درصدی داشت. همچنین در سال زراعی گذشته بیش از یک میلیون و 800 هزار تن محصولات پاییزه و بهاره در این استان ثبت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به اقدامات کشاورزی در سال زراعی جدید اشاره کرده و اظهار داشت که برای سال زراعی جدید 242 هزار هکتار اراضی گندم دیمی و آبی، 50 هزار تن جو و 17 هزار تن دانه‌های روغن در دستور کار است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما