plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۰۷۵۵
در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اصفهان

سرهنگ فتحیان: قریب به دو هزار و ۴۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس توسط سپاه اصفهان اجرا می‌شود

سرهنگ رضایی: ستاد هفته دفاع مقدس در اصفهان به ریاست استاندار تشکیل شد
جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این استان با بیان این‌که امسال بواسطه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، هفته دفاع مقدس در این استان شرایط ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: اجلاسیه‌‌های این کنگره از هفته دفاع مقدس تا بیست و پنج آبان برگزار می‌شود؛ در هفته دفاع مقدس امسال نیز قریب به دو هزار و ۴۰۰ عنوان برنامه در موضوعات و با حضور اقشار مختلف مردم توسط سپاه استان برگزار می‌شود.
سرهنگ فتحیان: قریب به دو هزار و ۴۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس توسط سپاه اصفهان اجرا می‌شود
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز،  نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس اصفهان امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور با حضور فرماندهان ارتش و سپاه و مدیران کل و سایر مسئولین و رسانه های استان در موزه دفاع مقدس برگزار شد.

*سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان: خاطرات و تاریخ شفاهی والدین شهدا جمع‌آوری می‌شود

«علی انصاری‌پور» سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه مردان و زنانی است که مخلصانه در برابر دشمن ایستادند و اقتدار امروز ما مرهون خون آنها است.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در هفته دفاع مقدس، گفت: در این هفته ۵۰ برنامه فرهنگی از جمله یادواره‌ها، نمایشگاهها، مسابقات قرآنی، ورزشی، محافل قرآنی و ادبی در دستور کار این بنیاد قرار دارد.



انصاری پور  ابراز کرد: پنجم مهرماه برنامه عطر افشانی در بیش‌از هزار و ۱۰۰ گلزا‌رهای شهدای اصفهان با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی برگزار می‌شود و این برنامه در مرکز استان عصر روز پنج‌شنبه با حضور یکی از فرماندهان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی گفت: رونمایی از مستند تلویزیونی ۲۶ قسمتی «لبخند گل» که از طریق صدا و سیما پخش می‌شود، رونمایی و انتشار ۲۰۰ نماهنگ که با استفاده از وصایا و مناجات‌نامه‌های شهدا تهیه شده است، رونمایی و آغاز مسابقه کتابخوانی «آوای باران»، اجرای پنج نمایش خیابانی در پنج نقطه استان، رونمایی و پخش مستند «حریم مهرورزی» در خصوص یکی از جانبازان استان اصفهان، از جمله برنامه‌های این هفته است.

انصاری پور با اشاره به جمع‌آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا، افزود: تا کنون ۵۰۰ اثر جمع‌آوری شده و تا پایان سال به یک هزار اثر خواهد رسید.

وی ادامه داد: طرح سپاس از ابتدای سال آغاز شده و تا کنون خدمت بیش از ۱۴ هزار خانواده شهید رسیده ایم و تقدیر شده اند.

 
*فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان: فرهنگ دفاع مقدس منبعث از عاشورای حسینی است

امیر سرتیپ دوم خلبان «صمد نوری» فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان نیز با حضور در این نشست خبری اظهار داشت: وقتی صفحات تاریخ ایران اسلامی را مرور می‌کنیم به صفحات زرین دفاع مقدس می‌رسیم که مالامال از حماسه‌‌ها و خاطرات مردانی است که با تحمل سختی‌ها در برابر جهان کفر ایستادند و با فرهنگ ایثار و شهادت افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: نمونه بارز چنین شخصیت‌هایی شهید حاج قاسم سلیمانی است و در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز شهدای بزرگی چون صیاد شیرازی‌ها و بابایی‌ها بودند که حماسه‌های بی‌نظیری خلق کردند.

معرفی فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید بابایی | خبرگزاری صدا و سیما

امیر نوری با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین ارزش‌های و نقش نهادهای مختلف در دفاع مقدس است، ابراز داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش می‌کند در این هفته به ترسیم نقش خود در دفاع مقدس دوشادوش سایر نیروها بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس ما یک ویژگی داشت و آن حضور و نقش‌آفرینی همه اقشار در دفاع مقدس بود به گونه‌ای که حتی در پشت جبهه نیز همه مردم اعم از مرد و زن نقش‌آفرینی کردند و از جمله بانوانی که در مساجدها جمع می‌شدند و با تهیه اقلام و لوازم و دوخت البسه از رزمندگان حمایت می‌کردند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان تاکید کرد: امروز لازم است این جلوه حضور همگانی مردم در دفاع مقدس تبیین‌ شود و این فرهنگ به نسل‌های بعدی منتقل شود زیرا دشمن نیز تلاش می‌کند این روحیات را از جامعه بگیرد. این روحیات همه از فرهنگ عاشورا است که حسین ابن علی به ما آموخت که هیچگاه زیر بار ظلم‌ نرویم.

وی با اشاره به نقش ارتش در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ارتش همواره با شعار ارتش فدای ملت در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های این مردم ایستاده است و از جمله در روز ۱۹ بهمن برغم تهدیداتی که بود با امام خود تجدید میثاق کرد.

امیر نوری اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش در یک سال قبل از شروع دفاع مقدس نیز شهدایی تقدیم راه اسلام کرد که از جمله آنها شهید غلامحسین باستانی است که در تیرماه ۱۳۵۸ جان خود را در مسیر اسلام فدا کرد.

وی به نقش نیروی هوایی ارتش در سال‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بیش‌از ۴۸ هزار تقدیم راه اسلام کرد. پس از دفاع مقدس نیز شهید قرطاسلو به عنوان اولین شهید ارتش جان خود را تقدیم راه اسلام کرد و افزون براین در مقابله با حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله در کنار مردم بوده و هست.

نوری در خصوص برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری رژه پیاده و موتوری نیروهای مسلح در روز شنبه ۳۱ شهریور در مقابل گلستان شهدای اصفهان، دیدار با امام جمعه، غبار روبی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته است.


*مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان: پنج‌هزار و ۴۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان اصفهان برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار «محمد رضایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: هفته دفاع مقدس یادواره رشادت و فداکاری ملت ایران است. این هفته الگویی برای کل سال است تا از این طریق فرهنگ را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره شهدای ۲۴ هزار شهید استان اصفهان از جمله ویژگیهای متمایز برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس در اصفهان است. امسال همچنین هفته دفاع مقدس با هفته وحدت و روز ولادت پیامبر اسلام (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) همزمان شده است و لذا در برنامه‌ریزی‌ها در راستای جشن و شادی و ننایش وجوه متفاوتی از هفته دفاع مقدس مدنظر قرار گرفته است.



رضایی اضافه کرد: راهبرد امام خمینی (ره) در دفاع مقدس مردمی کردن دفاع بود و لذا همه اقشار و اقوام و مذاهب و حتی اقلیتهای مذهبی نیز در این دفاع حاضر شدند و تقارن هفته دفاع مقدس و هفته وحدت فرصتی برای ترسیم جلوه اتحاد ملت ایران است.

وی با اشاره به یک سال نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی و موضع‌گیری‌های منفعلانه سازمان‌های بین‌المللی، گفت: قطعا مقاومت مردم غزه الگو گرفته شده از مقاومت مردم ما در دفاع مقدس است و لذا در برنامه‌های هفته دفاع مقدس به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا نقش حمایتی مردم ایران از مردم غزه بیشتر متبلور شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: ستاد هفته دفاع مقدس در اصفهان به ریاست استاندار تشکیل شد و در ۲۸ شهرستان نیز ستادهای شهرستانی به ریاست فرمانداران و دبیری فرماندهان نواحی بسیج تشکیل شده است و مبتنی بر روز شمار ارسال شده و بر اساس اهداف، برنامه‌ریزی های خوبی آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر، گفت: امسال پنج‌هزار و ۴۰۰ برنامه به دبیرخانه رسیده است و تلاش است با توجه به مقتضیات زمان اجرا شود و لذا برنامه‌ها عمدتا مخاطبان جوان و نوجوان دارد.

وی از برگزاری رژه نیروهای مسلح است میزبان ارتش منطقه اصفهان خبرداد و افزود: عطر افشانی و غبار روبی گلزارهای شهدا، آیین تجلیل از پیشکسوتان در روز چهارم مهرماه همزمان با مراسم دیدار پیشکسوتان با رهبر معظم انقلاب در در تهران از جمله برنامه‌های این هفته است.

 
* جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان: دو هزار و ۴۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در اصفهان اجرا می‌شود

سرهنگ پاسدار «علی فتحیان» جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز در پایان این نشست خبری و در تشریح برنامه های سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ویژه هفته دفاع مقدس، گفت: امسال بواسطه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، هفته دفاع مقدس در استان شرایط ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کنگره شهدای استان اصفهان از هفته دفاع مقدس سال گذشته، افزود: امسال اجلاسیه‌‌های این کنگره از هفته دفاع مقدس تا بیست و پنج آبان برگزار می‌شود.

فتحیان ادامه داد: در طول این مدت یادواره‌های مختلف از سطح محلات در شهرها و روستاها دنبال شده است و تنوع برنامه‌ها بسیار زیاد است و ۲۲ کارگروه و کمیته وظیفه برنامه‌های اجلاس را برعهده دارند. 



وی بیان داشت: این برنامه‌ها شامل بزرگداشت شهدا در قالب یادواره‌ها، اجلاسیه‌ها، برنامه‌های شهید آبروی محله، همایش‌ها و بزرگداشت ایثارگران بوده است که فقط در یکسال گذشته قریب ۱۳ هزار یادواره را شامل می‌شود که از جمله در هفته دفاع مقدس قریب ۲۵۰ برنامه بزرگداشت در استان برگزار می‌شود.

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: امسال در هفته دفاع مقدس قریب به دو هزار و ۴۰۰ عنوان برنامه در موضوعات و با حضور اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: رژه موتوری در ۳۱ شهریور، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، اکران فیلم‌ها و مستندهای دفاع مقدس در مساجد و مدارس، برپایی نمایشگاه عکس، اعزام راوی به مدارس، اجرای تئاترهای صحنه‌ای و ترکیبی، برپایی میز خدمت توسط بسیج ادارات، برگزاری اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و سرکشی از خانواده شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

فتحیان اضافه کرد: همچنین توزیع جهیزیه و لوازم التحریر در بین افراد بی‌بضاعت،رونمایی از کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس، برگزاری رزمایش اقتدار بسیج در سراسر استان و اجتماع بسیجیان در میدان امام علی(ع) اصفهان، فضاسازی مساجد، مدارس و محلات و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است. 



انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما