plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۱
کد مطلب : ۴۰۷۱۲

اعلام همبستگی مصر، عراق، اردن و فلسطین با لبنان

کشورهای مصر، عراق، اردن و فلسطین با لبنان که در اثر انفجار پیجرها در سراسر این کشور دست کم 9 نفر شهید و دو هزار و 800 نفر زخمی شدند، اعلام همبستگی کردند.
اعلام همبستگی مصر، عراق، اردن و فلسطین با لبنان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر در تماس تلفنی با بدالله بوحبیب، وزير خارجه لبنان، با این کشور ابراز همبستگی کرد.

عبدالعاطی تاکید کرد که مصر آماده است تا هر کمکی برای مداوای مجروحان لازم باشد انجام دهد.

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق نیز اعلام کرد: «بغداد از نزدیک تحولات خطرناک در لبنان را دنبال می‌کند؛ محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق فرمان اعزام تیم‌های پزشکی و اورژانس به کشور دوست و برادر لبنان را صادر کرده است».

ایمن الصافدی، وزیر امور خارجه اردن نیز در گفت‌گوی تلفنی با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن دستور داده تا تمام کمک‌های پزشکی لازم برای مداوای مجروحان لبنانی در حادثه انفجار پیجرها انجام شود.

اشرف دبور، سفیر فلسطین در لبنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که تمام بیمارستان‌های فلسطینی در لبنان و کادر پزشکی برای مداوای مجروحان بسیج شده‌اند.

جنبش حماس نیز انفجار پیجرها در لبنان را محکوم و این حادثه را "جنایتی خطرناک که تمام قوانین و ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارد" توصیف کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما