plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۳۹۷۵۴
در گفت‌وگو با بایدن

اردوغان: اسرائیل به دنبال صلح در غزه نیست

تشویق نتانیاهو باعث ناامیدی عمیق جهان شده است
رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.
اردوغان: اسرائیل به دنبال صلح در غزه نیست
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، اردوغان به همتای آمریکایی خود گفت که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هر مرحله نشان داده است که نمی‌خواهد به صلح و آتش بس در غزه دست یابد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا در مورد روابط دوجانبه، مساله نوار غزه و روند تبادل زندانیان بین واشنگتن و مسکو که در ترکیه انجام شد، با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: اردوغان در این گفت وگو به بایدن گفته است که تشویق نتانیاهو در جریان سخنرانی وی در کنگره آمریکا باعث ناامیدی عمیق ترکیه و جهان شده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرده که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، ضربه محکمی به تلاش‌های جاری برای آتش‌بس وارد کرده و رژیم صهیونیستی در تلاش است تا درگیری‌های جاری در غزه را به کل منطقه گسترش دهد.

اردوغان همچنین در این تماس در خصوص روابط ترکیه و آمریکا خاطرنشان کرد که آنکارا تمام تلاش خود را برای بهبود این روابط در همه زمینه‌ها به کار می‌گیرد و به این کار ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا نیز در این گفت وگو از تلاش‌های اردوغان برای تضمین اجرای روند تبادل زندانیان بین واشنگتن و مسکو که در ترکیه انجام شد، تشکر کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما