plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۳۹۱۵۰
در دیدار با اوربان

پوتین برای گفت‌گو بر سر صلح در اوکراین اعلام آمادگی کرد

کی‌یف به جاه‌طلبی‌های خود در ناتو پایان دهد
رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در دیدار با ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان گفت که آماده است درباره «ظرایف» پیشنهادهای صلح برای پایان دادن به درگیری در اوکراین گفت‌گو کند.
پوتین برای گفت‌گو بر سر صلح در اوکراین اعلام آمادگی کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آقای پوتین که در کرملین میزبان نخست وزیر مجارستان بود، گفت که آماده شنیدن مواضع وی در خصوص جنگ اوکراین است و همچنین تمایل دارد از بازخوانی نظرات ویکتور اوربان در خصوص دیدگاه‌های دیگر شرکای اروپایی وی در این خصوص مطلع شود.

رئیس جمهوری روسیه خطاب به آقای اوربان افزود: «امیدوارم فرصتی برای تبادل نظر بر سر روابط دوجانبه در این شرایط دشوار و همچنین در خصوص چشم انداز تحولات مرتبط با بزرگترین بحران اروپایی که در حال حاضر جنگ اوکراین است، داشته باشیم.»

ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به ریاست دوره‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا، این اظهارات را پیش از آغاز گفتگوها با ویکتور اوربان در کرملین ایراد کرد.

رئیس کرملین ماه گذشته اعلام کرده بود در صورتی که کی‌یف به جاه‌طلبی‌های خود در ناتو پایان دهد و چهار استان مورد ادعای مسکو را تحویل روسیه دهد، آماده پایان دادن به جنگ در اوکراین است که وی آنرا یک عملیات نظامی ویژه می‌خواند.

سفر آقای اوربان به روسیه در حالی صورت گرفته است که اتحادیه اروپا پیش‌تر نسبت به انجام این سفر به نخست وزیر مجارستان هشدار داده بود.

آقای اوربان که بتازگی کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته پیش‌تر نیز در یک سفر «غیرمنتظره» در کی‌یف با ولودیمیر زلسنکی دیدار کرده بود.

شارل میشل رئیس شورای اروپا، ضمن طرح این هشدار با انتشار پیامی در ایکس اعلام کرده بود که «هیچ مأموریتی از سوی اتحادیه اروپا برای ریاست دوره‌ای آن به منظور تعامل با روسیه تعیین و محول نشده است.»

این هشدار پس از داده شد که گزارش‌هایی دال بر تصمیم نخست وزیر مجارستان برای توقف در روسیه در مسیر سفر به آذربایجان برای شرکت در نشست کشورهای ترک‌ منتشر شده بود.

با این حال، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در دست گرفته صبح جمعه اعلام کرده بود که برای ماموریتی در راستای «حقیقت‌یابی» عازم روسیه می‌شود.

آقای اوربان تاکید کرده بود که به هیچ وجه قرار نیست در این سفر از طرف اتحادیه اروپا با مقامات کرملین در خصوص جنگ اوکراین مذاکره کند.

این در حالیست که وی وزیر خارجه کابینه‌اش را با خود به روسیه برد و مسئول رسانه‌ای دفتر نخست وزیری مجارستان نیز انجام این سفر را «بخشی از ماموریت صلح» ویکتور اوربان توصیف کرد.

گفتنی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در گفتگو با رسانه‌های کشورش از جنگ اوکراین به عنوان یکی از موضوعات مورد گفتگو در دیدار ولادیمیر پوتین با نخست وزیر مجارستان یاد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما