plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۸۹۴۹

ترامپ: با رهبری ایران توافق می کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در زمان زمامداری خود به رغم قطعنامه سازمان ملل با سروصدای فراوان از برجام خارج شد، حالا در سخنانی گفته که ایران پتانسیل اقتصادی بالایی دارد و رهبری سیاسی آن توافق خواهد کرد.
ترامپ: با رهبری ایران توافق می کنیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دونالد ترامپ در سخنرانی خود خاطرنشان کرد: "ما دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم. همین رهبری سیاسی فعلی بماند، ما حتما با آنها توافق می کنیم، ایران پتانسیل اقتصادی زیادی دارد، فقط بمب هسته‌ای نداشته باشد، همین".
سخنرانی کنونی ترامپ و عقب نشینی او از مواضع افراطی گذشته اش در باره برجام، مذاکره و توافق با ایران درحالی است که وی هنگام تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا حتی با کشورهای هم پیمان نیز دچار مشکل و چالش های سیاسی و اقتصادی بود از جمله وضع تعرفه های واردات کالا از کشورهای اروپایی تا اختلافات در ناتو و همچنین اختلاقات اقتصادی با چین بر سر تجارت آزاد.

در همین زمینه، پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با واکنش ۱۶ تن از برندگان جایزه نوبل اقتصاد مواجه شد و آنها دیروز (سه شنبه) در نامه‌ای درباره تبعات پیروزی وی بر اقتصاد جهانی و داخلی هشدار دادند.

این اقتصاددانان در نامه مشترک خود اعلام کردند که برنامه‌های اقتصادی ترامپ از جمله وعده وی برای افزایش تعرفه بر واردات کالاهای چینی به افزایش قیمت بسیاری از کالاهای مورد استفاده مصرف‌کنندگان آمریکا منجر شده و به تورم دامن می‌زند.

برندگان نوبل اقتصاد هشدار دادند: ما معتقدیم که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ تاثیری منفی برای جایگاه آمریکا در اقتصاد جهانی و پیامدی بی‌ثبات‌کننده بر اقتصادی داخلی ایالات متحده دارد. العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما