plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۸۹۲۰
مجری طرح گندم جهاد کشاورزی خبر داد

خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۱ میلیون تن گذشت

پرداخت ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که میزان خرید تضمینی گندم کشور از 5.1 میلون تن گذشت، گفت: ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت شد.
خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۱ میلیون تن گذشت
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، سهراب سهرابی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها از سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) تا روز گذشته، بیش از 5 میلیون و 100 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خرید تضمینی شده و عملیات برداشت این محصول در 28 استان کشور ادامه دارد.

وی ارزش این میزان گندم خریداری شده را 89 هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود 50 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

سهرابی با بیان این که پی‌گیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور زراعت و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه برای دریافت مابقی پول گندمکاران ادامه دارد، گفت: تامین اعتبار پول گندمکاران از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌گیرد و به محض تامین اعتبار، وجوه به حساب کشاورزانی که گندم خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، واریز می‌شود.

وی در همین حال خاطرنشان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 340 هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و 615 هزار تن، گلستان یک میلیون تن، فارس 600 هزار تن، ایلام 324 هزار تن و خراسان رضوی 200 هزار تن است.

وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال 14.5 تا 15.5 میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود و با توجه به این میزان تولید، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت و به خودکفایی خواهیم رسید.

سهرابی ادامه داد: تمام نیاز گندم کشور در حوزه خبازی‌ها و صنف و صنعت از محل گندم داخل تامین می‌شود و نیاز به واردات گندم نداریم.

وی درباره تولید بذر گندم نیز گفت: تاکنون بیش از 200 هزار تن بذور اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تهیه شده و مزارع بذری نیز در حال برداشت هستند. جهاد کشاورزی 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما