plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۱۰۶۵

تعلیق پروازهای فرودگاه بن گورین رژیم صهیونیستی

پروازهای فرودگاه بن گوریون اسرائیل به دلیل اعتصاب کارمندان در اعتراض به لایحه «اصلاحات قضایی» به حالت تعلیق درآمد.
تعلیق پروازهای فرودگاه بن گورین رژیم صهیونیستی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پروازهای فرودگاه بن گوریون اسرائیل به دلیل اعتصاب کارمندان فرودگاه در اعتراض به لایحه «اصلاحات قضایی» بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به حالت تعلیق درآمد.

این لایحه بحث‌برانگیز با مخالفت گسترده مواجه شده و صدها هزار نفر در اعتراض به آن به خیابان ها ریخته اند.

اتحادیه کارمندان فرودگاهی اسرائیل اعلام کرد: به دلیل اینکه دولت نتانیاهو لایحه «اصلاحات قضایی» را لغو نکرده دست به اعتصاب زده‌اند.

همچنین سندیکا و اتحادیه پزشکان و کارمندان نیز در اعتراض به این لایحه جنجالی به اعتصاب ها می پیوندند.

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی از دولت این رژیم خواست تا فورا روند قانونگذاری درباره لایحه «اصلاحات قضایی» که موجب ایجاد ناامنی این رژیم شده را متوقف کند.

هرتزوگ با بیان اینکه امنیت اسرائیل دچار مخاطره شده، گفت: شب گذشته شاهد صحنه‌های بسیار بدی بودیم؛ خطاب به نخست‌وزیر، کابینه و اعضای ائتلاف حاکم می‌گویم؛ اضطراب عمیق مردم را فرا گرفته، امنیت، اقتصاد و جامعه در معرض خطر است. چشم همه اسرائیلی‌ها به شما است.

هرتزوگ خطاب به دولت تاکید کرد: با توجه به مسئولیت من در قبال اتحاد مردم، از شما می‌خواهم که فورا روند قانون اصلاحات قضایی را متوقف کنید.

گفتنی است، تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو، 13 هفته متوالی است که در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی ادامه دارد. معترضان علیه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی وی شعار سر داده و خواستار استعفای وی شده‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل دیروز به دلیل اینکه خواستار توقف اصلاحات شد، از سوی نتانیاهو برکنار شد. همین موضوع باعث شعله‌ورتر شدن اعتراضات در سرزمین های اشغالی شده است.

این در حالی است که هفته گذشته نیز ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی، در شهرهای مختلف به‌ویژه در قدس اشغالی علیه سیاست‌های نتانیاهو دست به تظاهرات زدند. در آن تظاهرات برخی از مسئولین سابق اسرائیل به ویژه بنی گانتز، وزیر دفاع و تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند.

معترضان اکثراً از جریان‌های چپ و میانه‌رو در صحنه سیاسی اسرائیل هستند که معتقدند این طرح موجب تضعیف دموکراسی و سیاسی شدن نظام قضایی و استبداد در این رژیم می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما