plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۷۲۲

شهرک نساجی اصفهان با حضور رئیس جمهور کلنگ زده می‌شود

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه بزرگترین معضل اقتصاد کشور افزایش روزانه نقدینگی است، گفت: پیشنهاد داده ایم شهرک نساجی اصفهان در سفر رئیس جمهور به اصفهان که به زودی انجام می شود، کلنگ زنی شود.
شهرک نساجی اصفهان با حضور رئیس جمهور کلنگ زده می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عصر دیروز (شنبه) در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان، با بیان اینکه از مسیر صنعت نساجی می توان اقتصاد مقاومتي را آغاز کرد، اظهار كرد: اين صنعت از گذشته در اصفهان فعال بوده و در خودكفایی و خوداتكایی حرف اول را مي زند.

وی به وجود برخي واحدها و كارگاه هاي كوچك در صنعت نساجي استان اشاره كرد و گفت: از مدتي پيش جرقه احداث شهرك نساجی در اصفهان زده شد و قرار است به عنوان شهرک تخصصی پوشاك در محلي كه دسترسي به آن راحت است، کلنگ زنی و احداث شود و زنجيره پوشاك و نساجي با فناوري روز تکمیل شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: زمين اين شهرك در محور آزادگان در محدوده پالایشگاه اصفهان جانمايي شده و قرار است به صورت رايگان در اختيار صنف نساجی استان قرار گيرد.

به گفته حاجی دلیگانی، دست اندركاران اين شهرك، مردم و بخش خصوصي هستند و ارتباطي با دولت نخواهد داشت و قرار است شهرك در مسير ايستگاه مترو و اتوبوس راني جانمايي شود و پیشنهاد داده ایم شهرک نساجی اصفهان در سفر رئیس جمهور به استان که به زودی انجام می شود، کلنگ زنی شود و استانداری نیز این را پذیرفته است. حق اصفهان است که با سابقه درخشان خود در صنعت نساجی و پوشاک جایگاه خود را دوباره در دست گیرد.

وي با اشاره به اينكه با احداث اين شهرك ١٢٠ هزار شغل به صورت مستقيم ايجاد خواهد شد، تصريح كرد: براساس برآوردها سالانه پنج ميليارد دلار از محل این شهرک توليد پوشاك خواهیم داشت و چشم انداز خوبي در بازار منطقه براي آن پيش بيني مي شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در ادامه به اساسي ترين معضل اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت: نقدينگي و افزايش روز به روز آن مشكل عمده اقتصاد كشور است و گفته مي شود روزانه يك هزار ميليارد تومان نقدينگي در کشور داریم که افزايش نقدينگي مربوط به چاپ اسكناس از سوی بانك مركزي نيست بلكه توسط برخی اقدامات بانك ها و موسسات مالي اتفاق افتاده است.

وي تاكيد كرد: ميزان سودي كه بانك ها در يك مقطع مشخص به سپرده هاي افراد واريز كرده اند، ٢٦٠ هزار هزار ميليارد تومان بوده است در حاليكه از محل وام ها و سود آن ٦٠ هزار ميليارد تومان حاصل شده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: ٧٠ درصد سپرده بانكی کشور توسط يك درصد افراد جامعه در بانك ها سپرده شده است و اگر بانك مركزي و مسئولان كشور نقدينگي را كنترل نكنند وضعيت بدي براي اقتصاد رخ مي دهد كه قابل جمع كردن نخواهد بود.

وي با اشاره به نسبت خلق پول به نرخ توليد ناخالص ملي، گفت: در سال ٥٤ كل نقدينگي ٨٤ ميليارد تومان بود كه اكنون با افزایش 34 هزار برابری به ١.٨ تريليون تومان رسيده است در حاليكه توليد ناخالص كشور ٢.٢افزايش داشته است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در ادامه با بيان اينكه بخش عمده اي از توزيع يارانه ها در كشور به صورت ناعادلانه پرداخت مي شود، اظهار کرد: در سال ٩٧ معادل ٨٤٢ هزار ميليارد تومان يارانه پنهان و آشكار در كشور پرداخت شده است که 36 هزار میلیارد تومان آن یارانه نقدی بوده و 800 هزار میلیارد تومان دیگر به نحوی توزیع شده که فاصله نسبت برخی افراد 28 برابر افراد یارانه بگیر است.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات بخش تولید عدم ثبات در مقررات و ضوابط و قوانین مجلس و دولت و همچنین بی ثباتی در قیمت ها است.

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما