plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۱۵۱۳

وزارت خارجه امریکا تضمین آزادی حرکت کشتیرانی از تنگه هرمز را درخواست کرد

مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند، تنگه هرمز طبق قوانین بین المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر ایران از استفاده از آن منع شود، آن را خواهد بست و ایران در صورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آب‌های ایران کوچکترین تردیدی نخواهد کرد و مقابله به مثل می‌کند.
وزارت خارجه امریکا تضمین آزادی حرکت کشتیرانی از تنگه هرمز را درخواست کرد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا خواستار تضمین آزادی حرکت کشتیرانی و حامل‌های انرژی از تنگه هرمز و باب‌المندب شد. یک مقام در وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن خواستار تضمین آزادی حرکت کشتیرانی و حامل‌های انرژی در دو تنگه هرمز و باب‌المندب است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی افزود: آمریکا از ایران و تمام کشورها می‌خواهد تا به آزادی حرکت کشتیرانی احترام بگذارند. روز گذشته نیز یک مسئول بلندپایه آمریکا در واکنش به تهدیدات ایران در خصوص تنگه هرمز گفت که «هرگونه تحرکات ایران برای بسته شدن تنگه هرمز در پاسخ به عدم تمدید معافیت‌های نفتی، غیر قابل قبول است».
یادآور می شود چندی پیش دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری ،فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تهدید کرد تهران در صورت منع استفاده از تنگه هرمز آنرا خواهد بست.
تنگسیری گفته بود: "تنگه هرمز طبق قوانین بین المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست، درصورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آب‌های ایران کوچکترین تردیدی نخواهیم کرد، از آبروی خود دفاع خواهیم کرد و هرکجا بحث دفاع از حق ایران باشد مقابله به مثل می‌کنیم."
گفتنی ست سالهاست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز را زیر نظر دارد و با تلاش خود امنیت این آبراه حساس بین المللی را حفظ کرده است.  
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما