plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۸
کد مطلب : ۴۰۷۴۲

جوسپ بورل هم انفجار پیجرها در لبنان را محکوم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی انفجارهای جدید در سراسر لبنان را به شدت محکوم و اظهار کرد: هر کسی که پشت این حملات باشد، قصد دارد وحشت را در لبنان گسترش دهد.
جوسپ بورل هم انفجار پیجرها در لبنان را محکوم کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من حمله جدید امروز (چهارشنبه) از طریق انفجار تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی در سراسر لبنان را که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم این کشور شده است را قاطعانه و به شدت محکوم می‌کنم.

بورل در ادامه این پیام می‌افزاید: بار دیگر، روش غیرمسئولانه استفاده شده در این حمله به دلیل خسارات جانبی اجتناب‌ناپذیر و سنگین در میان غیرنظامیان و پیامدهای گسترده‌تر آن برای کل جمعیت از جمله گسترش ترس و وحشت و فروپاشی نظام بیمارستانی لبنان به دلیل کثرت مجروحان این حمله گسترده، غیرقابل قبول است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این پیام با اشاره به اینکه هر کسی که پشت این حملات است، قصد دارد وحشت را در لبنان گسترش دهد، تاکید کرده است: من خواستار انجام تحقیقات مستقل در این خصوص و ارزیابی ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از این حادثه هستم.

بورل در پایان این پیام خود می‌افزاید:: خطر تشدید تنش و درگیری نظامی با پیامدهای ویرانگری که برای کل منطقه به دنبال خواهد داشت، مستلزم اقدام فوری است و اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای حمایت از صداهای صلح‌طلب و معقول در منطقه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما