plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۳۵۲۹۴

سفر رئیس سیا به دوحه برای توافق مبادله همه جانبه بین حماس و رژیم صهیونیستی

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا همزمان با حضور مدیران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و مصر برای مذاکره با مقامات قطری در خصوص دستیابی به توافق گسترده تر بین حماس و اسرائیل وارد دوحه پایتخت قطر شدند.
سفر رئیس سیا به دوحه برای توافق مبادله همه جانبه بین حماس و رژیم صهیونیستی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، کابینه اسرائیل به دلیل فشارهای داخلی و تشدید اعتراضات در خیابان‌های رژیم آتش‌بس را پذیرفت به ویژه پس از آنکه 20 هزار شهرک نشین خانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم و آیزاک هرتزوگ، رئیس رژیم را محاصره ویکی از وزرایش را اخراج کردند و خواستار آزادی فرزندانشان در نوار غزه شدند. این موضوع فشار زیادی بر نتانیاهو و سطوح سیاسی و نظامی اسرائیلی برای آزادسازی گروگانهای غیرنظامی صهیونیست و سربازان ارتش صهیونیستی وارد کرد.

بنا براین گزارش، روسای موساد و سیا به قطر سفر کرده اند تا درباره توافق گسترده شامل آزادی سربازان اسیر ارتش اسرائیل نزد حماس در غزه است، آتش بس و حتی مبادله اسرا با مقامهای این کشور بحث کنند.

الجزیرة به نقل از شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش داد که سرلشکر عباس کامل، مدیر اطلاعات مصر نیز در این گفتگوها شرکت دارد.

در این میان، هیئت کابینه صهیونیستی پس از ساعت‌ها بحث پیرامون سرنوشت آتش‌بس گفت حداکثر مدت تمدید آتش‌بس طبق تفاهم‌هایی که با میانجیگری قطر و مصر و با نظارت آمریکا تعیین شده، ۱۰ روز است.العالم 

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما