plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۰۱۱۸
حمل‌ و نقل حیوان خانگی با هواپیما

برای حمل حیوان خانگی خرید بلیط هواپیما نیاز است؟

هزینه حمل حیوان خانگی چگونه است
برخی از افراد تصور می‌کنند که حیوان خانگی و اهلی خود را به‌راحتی می‌توانند وارد هواپیما کنند و همراه با خود، او را روی صندلی بنشانند. برای کسانی که سفرهای برون‌مرزی و یا درون‌مرزی خود را قرار است با هواپیما دنبال کنند می‌خواهیم از شرایط حضور حیوان خانگی با هواپیما بگویم. اصلاً قرار است در مورد هزینه حمل بار این حیوان با خرید بلیط هواپیما بیشتر شما را آشنا کنیم.
برای حمل حیوان خانگی خرید بلیط هواپیما نیاز است؟
علاقه‌مندی افراد به حیوانات اهلی این روزها شکل بسیار گسترده‌ای را به خود گرفته است. به‌گونه‌ای که در هتل‌های مخصوص، بخش بار هواپیما، اتوبوس و قطار خدمات به خصوصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. برای کسانی که سفرهای برون‌مرزی و یا درون‌مرزی خود را قرار است با هواپیما دنبال کنند می‌خواهیم از شرایط حضور حیوان خانگی با هواپیما بگویم. اصلاً قرار است در مورد هزینه حمل بار این حیوان با خرید بلیط هواپیما بیشتر شما را آشنا کنیم. چون شاید برخی از افراد خود نخواهند به سفر بروند و قرار باشد تنها حیوان خانگی آن‌ها راهی این مسافرت شوند. پس با ما همراه باشید تا از شرایط حمل بار حیوان خانگی و هزینه‌ای که برای شما در نظر گرفته شده است بیشتر برای شما بگویم.

حمل‌ونقل حیوان خانگی با هواپیما


برخی از افراد تصور می‌کنند که حیوان خانگی و اهلی خود را به‌راحتی می‌توانند وارد هواپیما کنند و همراه با خود، او را روی صندلی بنشانند. باید به شما بگویم می‌توانید با خود حیوان خانگی‌تان را به دو صورت به سفر ببرید؛ اما شرایط حمل آن قوانین مخصوص به خود را دارد.

حمل حیوان خانگی با همراه


به دلیل مسائل امنیتی در طول پرواز شما اجازه اینکه حیوان را وارد کابین هواپیما کنید ندارید. سگ، گربه، پرنده و هر حیوان دیگری را شما باید در پایانه مسافربری فرودگاه در بخش‌پذیرش حیوانات تحویل دهید. البته پیش از سوارشدن به هواپیما باید هزینه اضافه باری که برای حیوان شما محاسبه شده است را پرداخت کنید که در ادامه به‌صورت کامل به آن می‌پردازیم. پس شما در بخش داخلی هواپیما و حیوان خانگی‌تان در بخش بار مخصوص حیوانات می‌توانند وارد هواپیما شوند.
 
حمل حیوان خانگی بدون همراه

حمل حیوان خانگی بدون همراه

شما می‌توانید حیوان خانگی‌تان را به‌تنهایی به مسافرت بفرستید. کافی است بلیط هواپیمایی را برای او تهیه کنید و متناسب با میزان وزنی که او و قفسش دارد حیوان را به داخل بخش بار هواپیما بفرستید. حیوان شما چه اهلی چه وحشی در پایانه باربری فرودگاه پذیرش می‌شود و در فرودگاه مقصد، شخصی که نام او در بارنامه آورده شده است می‌تواند حیوان را در محل ترخیص بار تحویل بگیرد.

هزینه حمل حیوان خانگی

هر شرکت هواپیمایی قوانین مخصوص به خود را برای فروش بلیط و هزینه بار خود دارد. این نحوه محاسبه برای هزینه حمل حیوانات خانگی و وحشی هم توسط قوانین متفاوت هر ایرلاین محاسبه می‌شود. به‌طورکلی این محاسبه حمل بار در هواپیماها به دو صورت فوق دنبال می‌شود.

پرندگان خانگی

پرنده شما هر چقدر بزرگ‌تر باشد نیاز به قفس بزرگ‌تر برای حمل‌ونقل دارد و این امر ارتباط مستقیمی با هزینه بار شما دارد. به‌عنوان‌مثال حمل یک طوطی به‌مراتب هزینه کمتری را نسبت به حمل یک عقاب برای شما به دنبال دارد. به‌طورکلی برای محاسبه هزینه بلیط یک پرنده خانگی شما باید وزن پرنده مربوطه به همراه قفس او را ضرب در 4 کنید تا هزینه اضافه‌بار شما مشخص شود.

پرندگان: (وزن پرنده + وزن قفس) × 4

حیوانات اهلی و خانگی

همراه‌داشتن حیوان اهلی و خانگی شما نیاز به خرید بلیط جداگانه‌ای برای شما دارد. شاید به خود تصور کنید که چون قرار است حیوان شما به بخش بار منتقل شود شما می‌توانید از هزینه حمل بار خود به نفع او کم کنید و هزینه بلیط او را پرداخت کنید. باید به شما بگویم فرقی نمی‌کند که چه کلاس پروازی را برای خرید بلیط خود دنبال کرده‌اید. چون به هر صورت شما وزن کامل حیوان به همراه قفس او را باید ضرب در دو کنید تا هزینه اضافه باری که قرار است برای حیوان خانگی خود پرداخت کنید را مشخص نماید.

حیوانات خانگی (اهلی): (وزن پرنده + وزن قفس) × 2

مدارک موردنیاز برای حمل حیوان خانگی شما


مدارک موردنیاز برای حمل حیوان خانگی شما

شرایط و قوانین حمل بار به داخل هواپیما قوانین مخصوص خود را به همراه دارد. این قوانین برای امنیت بیشتر مسافران عموماً دنبال می‌شود. حال اگر قرار باشد این بار یک موجود زنده باشد قطعاً قوانین سخت‌گیرانه‌تر دنبال می‌شود. به همین خاطر شما پیش از سوارشدن به هواپیما نیاز است مدارک موردنیاز برای سوارکردن حیوان خود را آماده کنید تا در زمان پرواز به مشکل جدی برنخورید. اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی برای پروازهای داخلی نیازی نیست؛ اما برای سفرهای خارجی باید آن را تهیه کنید.
  • اصل برگه پرداخت کرایه حمل
    مدارک واکسیناسیون حیوان
    تکمیل فرم مخصوص درخواست انجام امور موجود زنده
    گواهی سلامت دامپزشکی یک هفته قبل
    کارت میکروچیپ و کپی آن
    اصل گذرنامه مسافر و یک برگ کپی
    مدارک مربوط به انگل‌شناسی و گواهی تیتر هاری معتبر به همراه اصل گواهی بهداشتی
    جهت صدور مجوز سگ و گربه باید حداقل 14 روز از تزریق آخرین واکسن هاری گذشته باشد.
    تأییدیه سازمان محیط‌زیست برای ورود و خروج حیوانات غیر اهلی و گونۀ حیوانات خاص


کلام آخر در مورد خرید بلیط هواپیما حیوان خانگی

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید برای هم‌سفر شدن با حیوان خانگی خود نیاز است هزینه او به‌صورت جداگانه برای خرید بلیط هواپیما پرداخت شود. این بدان معنا نیست که شما با پرداخت این هزینه می‌توانید حیوان خود را به داخل کابین هواپیما ببرید. بلکه این پرداخت هزینه شرایط برای واردکردن حیوان به هواپیما آن هم به بخش بار مخصوص حیوانات وحشی و اهلی را فراهم می‌سازد. در نظر داشته باشید که برای سوارکردن حیوان خود در پروازهای خارجی نسبت به پروازهای داخلی نیاز به مدارک بیشتری است. از سوی دیگر در مورد شرایط پرواز حیوان اهلی شما به‌صورت انفرادی یا همراه‌داشتن یک هم‌سفر را هم برای شما شرح داده‌ایم که در ابتدای مقاله می‌توانید آن را مطالعه کنید.

انتهای پیام/*
۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما