plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۹۳۸۰

آشنایی با پایتخت دوچرخه‌سازی اروپا

افزایش تقاضا برای دوچرخه، اقتصاد پرتغال، یکی از تولیدکنندگان سنتی این وسیله حمل و نقل را تحت تاثیر مثبت قرار داده است. پرتغال امیدوار است فقط در سال آینده ۸ هزار شغل مستقیم در صنعت دوچرخه‌ سازی ایجاد کند.
آشنایی با پایتخت دوچرخه‌سازی اروپا
به گزارش ایصال نیوز، پرتغال سال گذشته دو میلیون و ۶۰۰ هزار دوچرخه ساخته که تقریبا تمام آن به دیگر کشورهای اروپایی صادر شده است.

فیلیپ موتا،‌ مدیر صادرات شرکت این‌سایکلز در شهر آگوئدای پرتغال با ابراز خرسندی از افزایش انفجاری تقاضا و سودآوری این صنعت می‌گوید: «ما در سال ۲۰۱۸، سه میلیون یورو فاکنور کردیم. در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۵۰ میلیون یورو رسید.

در سال ۲۰۲۰ به‌‌علت شیوع کووید19، فروش خوبی نداشتیم چون قطعه‌ای در کار نبود.

گردش تجاریمان ۳۶ تا ۳۷ میلیون یورو بود.» با شیوع ویروس کرونا، افزایش بهای سوخت و بالا رفتن دغدغه‌های زیست محیطی، بسیاری دوچرخه را جایگزین خودرو و حمل و نقل عمومی کردند.

سال گذشته به‌دلیل کاهش تولید، مشتریان معمولا چند ماه در صف دریافت دوچرخه منتظر می‌ماندند. وضعتی که هم‌اکنون و با چند برابر شدن تقاضا، بدتر هم شده است و انتظار ممکن است در برخی موارد ۲ تا ۳ ماه هم طول بکشد.

با وجود چالش قطعه، دوچرخه‌سازی همچنان یک صنعت پرسود، به‌ویژه در پرتغال به شمار می‌رود. فارغ از سنت تاریخی دوچرخه‌سازی در این کشور‌، وضع مالیات اتحادیه اروپا بر دوچرخه‌های چینی هم سازندگان اروپایی را عملا در بازار بی‌رقیب گذاشته است.

احتمالا شمار صادرات دوچرخه از پرتغال به دیگر کشورهای اروپایی امسال ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

تولیدکنندگان دوچرخه در اروپا امیدوارند مشکل قطعه تا سال ۲۰۲۳ کاملا برطرف شود.

علی رغم چالش قطعات، پرتغال امیدوار است فقط در سال آینده ۸ هزار شغل مستقیم در صنعت دوچرخه‌ سازی ایجاد کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما