به گزارش ایصال نیوز به نقل از کانال اطلاع رسانی رسانه ها، بخشی از مهمترین اقدامات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی در یکسال گذشته به شرح زیر است:
- تشکیل کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات و حمایت از راهاندازی مجدد خط تولید کاغذ روزنامه در کارخانه مازندران با توجه به افزایش شدید قیمت کاغذهای وارداتی
- حضور مشاوران امور بیمهای، امور مالیاتی و امور حقوقی در ساختمان معاونت مطبوعاتی و ارائه مشاوره رایگان به مدیران و روزنامه نگاران رسانهها
- ارتقاء دانش مدیران و دیگر اصحاب رسانه از طریق برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی بیمه و مالیات های مستقیم در محل معاونت مطبوعاتی
- اصلاح و توسعه طرح اهدای نشریات با هدف توسعه هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه در بین اقشار متوسط و کم درآمد کشور
- انعقاد تفاهم نامه با صندوق اعتباری هنر برای اختصاص 3000 سهمیه بیمه پایه و 3000 سهمیه بیمه تکمیلی برای خبرنگاران
- رایزنی برای اعطای وام قرض الحسنه به خبرنگاران با استفاده از صندوق اعتباری هنر
- تشکیل کارگروه حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی با حضور نمایندگان نهادها و سازمانهای فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و فعالان صنف تبلیغات
- افتتاح باشگاه خبرنگاران خارجی در راستای توجه بیشتر به دیپلماسی رسانه ای و با هدف توسعه همکاری های رسانه ای و برگزاری 10 نشست تخصصی مسئولین عالیرتبه نظام با نمایندگان رسانه های خارجی
- تشکیل اتحادیه رسانه های حوزه خزر با هدف ایجاد رقابت و کیفیسازی محتوایی رسانههای استانهای شمالی کشور
- اقدام و پیگیری تشکیل کمیته مشترک همکاری رسانه ای ایران و کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، آذربایجان و افغانستان
- 13 مورد برگزاری تورهای خبری برای خبرنگاران و عوامل خبری رسانه های خارجی در شهرستان های مختلف کشور مانند تبریز، اردبیل، قم ، کیش، کرمان و...
- تغییر گستره نمایشگاه های مطبوعات و جشنواره های سراسری از ملی به منطقه ای و استانی و تفویض اختیار برگزاری به خانه های مطبوعات و ادارات کل استانی
- تشکیل کارگروه کودک و رسانه با هدف تقویت زیرساختهای رسانهای در حوزه کودک و نوجوان
- رصد عملکرد حرفهای رسانهها و تشویق حرفهایها در قالب طرح «حرفه ای امروز»
- انتشار 3 عنوان کتاب با عناوین روزنامه نگاری پهپادی، برند رسانه و حق دسترسی به مطبوعات و بازبینی و ارسال آن برای چاپ
- برگزاری 11دوره و کارگاه آموزشی روزنامه نگاری
- برگزاری 14 نشست تخصصی با عناوین: بررسی پیشنویس لایحه سازمان نظام روزنامه نگاری، اطلاع رسانی در شرایط بحران، رسانه ها و حمایت از کالای ایرانی، بررسی و ساز و کار حمایت حقوق کودک در رسانه، روزنامه نگاری پهپادی، نقش و تایید رسانه ها در گردشگری با رویکرد تبریز 2018، عکاسی خبری و مدیریت بحران، توانمندی حرفه ای و مرجعیت رسانه ای با نگاهی به چالش ها و فرصتهای فضای مجازی و ...
- تولید محتوای چندرسانهای نظیر فیلمهای آموزشی و موشنگرافی مربوط به عملکردها و برنامهها (تولید 4 موشن گرافیک در حوزه آموزش بیمه و 3 موشن گرافیک و 15 اینفوگرافیک برای معرفی خدمات و عملکرد معاونت)
- الکترونیکی شدن تمام فرآیندها نظیر: صدور پروانه انتشار رسانه، صدور مجوز کانون های آگهی و تبلیغاتی، صدور مجوز نمایندگی رسانه ها، اعطای آگهی های دولتی و صدور کارت حرفه ای خبرنگاران داخلی و خارجی
انتهای پیام /*