plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۱۴۹

تلۀ انفعالی که اروپاییها برای ایران تدارک دیده اند!

احمد امینی
سیاست اروپا محاصرۀ ایران در تلۀ انفعال است، تله ای بازدارنده که ایران را در اتخاذ تصمیم مناسب دچار تردید و دو دلی می کند.
تلۀ انفعالی که اروپاییها برای ایران تدارک دیده اند!
ایصال نیوز - احمد امینی: به نظر می رسد با اعلام خروج آمریکا از برجام توسط دولت ترامپ، سیاست اروپا محاصرۀ ایران در تلۀ انفعال است، تله ای بازدارنده که ایران را در اتخاذ تصمیم مناسب دچار تردید و دو دلی می کند. سیاست مماطله ای که در قبال ایران در دستور کار قرار گرفته و طعم نفاق اروپایی را به عهدشکنی آمریکایی افزوده است. 
در چند روز گذشته اکثر رسانه های غربی از راه اندازی « instex » به عنوان موفقیت ایران در عرصه تعامل با غرب و پایبندی به توافق هسته ای نام برده اند. این شگرد هم فریب رسانه ای دیگریست که هدف آن معطل کردن ایران و خلع سلاح ایران در وادی تصمیم گیری است!
ایران اما در عمل چندان امیدی به سیاستهای دوگانه اروپا نداشته است هرچند در ظاهر خود را منتظر تصمیمات اروپایی نشان می دهد.
به سخن دیگر، تصمیم اخیر اروپاییها در «اعلام» راه اندازی کانال مالی نه اجرای عملی آن حداقل تا چند ماه آینده، همان تکمیل راهبرد آمریکاست با هدف خرید زمان برای اثر بخشی هر چه بیشتر دور تازه تحریم ها و سلب ابتکار عمل ایران!
تاسف بارتر اینکه بیانیه اخیر اروپا نوعی تعیین تکلیف و تهدید جمهوری اسلامی ایران است.
فارغ از هرگونه جناح بندی، باید پذیرفت که سیاست اروپا و سیاست امریکا دو روی یک سکه است و زمان از دست رفته ایران بهترین غنیمتی است که اروپا به امریکا داده است!
نا گفته نماند که در لا به لای اخبار غیر رسمی و در راستای اعلام کانال مالی ایران و اروپا، اروپاییها در تدارک بیانیه تهدیدآمیز دیگری علیه ایران در چند روز آینده هستند.
اگر بپذیریم که سیاست و دیپلماسی یعنی عمل بر مبنای واقعیات و کار در حوزه ممکنات، باید قبول کنیم ساز و کار پیشنهادی اروپا، مسیری است سرشار از دوگانگی و فریب!
بر این اساس، ایران فارغ از تحلیلهای جناحی و محفلی، هوشمندانه نه گرفتار تله تعریف و تمجید رسانه ای اروپا شود و نه اسیر تهدید و تهویل آنان!
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما