plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۴۰۱

آغاز فصل همدلی

الياس حضرتی
عنايت الهي بود كه صدق نيت و صفاي باطن پاسداران را در مواقع مختلف به منصه ظهور رساند و رابطه مردم رابا فرزندان انقلاب ترميم كرد و تحكم بخشيد. اما از كيد دشمن ايمن نتوان بود.
آغاز فصل همدلی
انتصاب شايسته سردار سلامي به فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نويدبخش شروع دوباره دوراني طلايي و آغاز فصلي تازه و موثر از حضور مردمي‌ترين نيروي نظامي دنيا در عرصه اجتماع است. سپاه، بي‌ترديد مردمي‌ترين نيروي نظامي است و به جهت همين هويت است كه در مواقعي مثل سيل و زلزله مي‌تواند به ياري مردم بشتابد و آنها را در عبور از بحران‌هاي مختلف همراهي كند. چيزي كه دشمنان ايران، خصوصا امريكاي دونالد ترامپ آن را نمي‌فهمد همين تفكيك‌ناپذيري سپاه است از مردم. از اتفاق در همين روزهايي كه سپاه از سوي امريكا تحريم شد...
حادثه سيل مودت دوباره‌اي بين مردم و سبزجامگان پديد آورد و مطابق اين قاعده كه «عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد» خيري عظيم از مساعدت و همياري سپاهيان با مردم ايران، چه آنها كه گرفتار سيل بودند و چه آنها كه خود به كمك سيل‌زدگان شتافتند، حاصل شد. لذا تغيير و تحولات مديريتي و فرماندهي سپاه را نيز مي‌توان به فرصت مغتنم و مناسبي تعبير كرد كه عرصه‌هاي خدمت‌رساني بازتعريف شود و حضور پاسداران در جامعه رنگ و بويي تازه بگيرد. حقيقت اين است كه دشمنان انقلاب با بهره‌گيري از تمام امكانات خود، ثانيه‌اي از تخريب سپاه دست نكشيده‌اند.
از ابتداي انقلاب به‌ خصوص در 10 سال گذشته بي‌وقفه با دروغ و شايعه سعي كرده‌اند تا بين سپاه و مردم جدايي بيفكنند و ايرانيان را به سپاه بدبين كنند و تصوير سپاه را در افكار عمومي مخدوش نمايند. نمي‌شود گفت كه دشمنان به هيچ توفيقي نرسيده‌اند. اتفاقا در برهه‌هايي موفق شدند شايعاتي بي‌اساس را به عنوان امري بديهي در اذهان عام و خاص جامعه جا بيندازند.
همين‌جا فرصت را مغتنم مي‌شمارم و دوستانه و برادرانه به برادران سپاهي‌ام انتقاد مي‌كنم كه گاهي خود را بي‌آنكه ضرورتي باشد در مظان اتهام قرار دادند. به‌خصوص با ورود در عرصه‌هاي اقتصادي يا دخالت در امور سياسي بهانه‌هايي به دست طعنه‌زنندگان دادند تا سپاه را از چشم مردم بيندازند. تدبير رهبري البته مقدمات دوري سپاه را از اقتصاد فراهم آورد و اميدوارم مقدمات دوري از رقابت‌هاي سياسي هم فراهم شود و ان‌شا‌ءالله با حضور شما، سپاه به جايگاه اصلي‌اش كه مورد قبول همه دلسوزان انقلاب است برگردد.
يادآوري مي‌كنم كه در اين راه دشمنان بيكار ننشسته‌اند و دائم در تلاشند تا بر چهره سپاه خدشه وارد كنند. خدشه هم وارد كرده‌اند. عنايت الهي بود كه صدق نيت و صفاي باطن پاسداران را در مواقع مختلف به منصه ظهور رساند و رابطه مردم رابا فرزندان انقلاب ترميم كرد و تحكم بخشيد. اما از كيد دشمن ايمن نتوان بود. به خصوص بايد با تمام هوش و حواس‌مان مراقب باشيم كه دشمنان در لباس دوستان دلسوز ظاهر نشوند. از زبان انقلابيون، سخن تلخ و تفرقه‌افكن نزنند...
به نوبه خودم به عنوان فرزند كوچك مردم از سردار جعفري عزيز تقدير و تشكر مي‌كنم و بردباري‌اش را در اين10 سال پرتلاطم مي‌ستايم. ثانيا به برادر بزرگوار و خدوم و شجاع و رزمنده قديمي، سردار سلامي تبريك مي‌گويم كه رهبري ايشان را شايسته چنين منصب حساس و پرمسووليتي دانسته‌اند. ضمنا بر خودم واجب مي‌دانم تا به عنوان رسانه از هر كمكي به سردار سلامي و نيروهاي تحت امرش- هر كمكي كه از دست‌مان بربيايد- دريغ نورزم و مثل همان روزهاي آغاز انقلاب با تمام نيرو و توان در خدمت اهداف انقلاب اسلامي باشم و باشيم. ان‌شا‌ءالله.

انتهای پیام /*
 
*یادداشت‌هایی که ایصال از روزنامه نگاران، نویسندگان و فعالان سیاسی منتشر می کند لزوماً بیان دیدگاه این رسانه نیست، آراء و نظرات ایصال صرفاً در ستون سرمقاله منتشر می شود.  
۰
مرجع : اعتماد - 98/02/02
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما