plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۸۴۰

کنفرانس سران اتحادیه عرب یکشنبه در تونس برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه تونس خواستار بازنگری در تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شد
به نظر می‌رسد اتحادیه سران عربی درحالی که در برابر اقدامات تحقیر آمیز و گستاخانه امریکا و رژیم صهیونیستی عملا ناتوان و منفعل است باز هم در بیانیه پایانی خود همچنان ایران را عامل بی ثباتی منطقه اعلام کند
کنفرانس سران اتحادیه عرب یکشنبه در تونس برگزار می‌شود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه تونس خواستار بازنگری در تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شد. 
خمیس الجهیناوی ابراز امیدواری کرد سران اتحادیه عرب در سی امین نشست خود در تونس، تصمیمات بی سابقه ای برای همکاری بین کشورهای عربی اتخاذ کنند.
الجهیناوی در یک مصاحبه تلویزیونی از سران عرب خواست تصمیم تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را مجددا ارزیابی کنند.
وی افزود: سران عرب و وزرای امور خارجه عرب باید این مسئله را ارزیابی کنند که از زمان تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب تاکنون چه تحولاتی در زمینه های امنیتی و سیاسی رخ داده است. اگر سران عرب و وزرای امور خارجه عرب به این باور برسند که امروز شرایط بازگشت سوریه به سازمان های عربی فراهم شده است به طور طبیعی باید تصمیم دسته جمعی در نشست سران عرب در تونس، اتخاذ شود.
لازم به ذکر است،وزیر امور خارجه تونس جند روز پیش در افتتاحیه نشست وزیران عرب در تونس با اشاره به موضوع ادامه تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب گفته بود: وضعیت سوریه به خصوص پس از خسارت های بشری و ویرانی ها در این کشور و آواره شدن مردم آن و قربانی شدن هزاران نفر از آنها نیازمند ایجاد راه حل سیاسی فوری در راستای حفظ وحدت این کشور برای عبور از شرایط کنونی است.
الجهیناوی درباره بحران یمن نیز گفت: توقف درگیری ها و بازگشت امنیت و ثبات و پیشبرد راه حل سیاسی بهترین راه حل بحران در یمن است.
برگزاری کنفرانس سران اتحادیه عرب در تونس درحالی است که دونالد ترامپ پس از اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به شهر قدس، این بار در اقدامی گستاخانه و یک جانبه و متناقض با قوانین بین المللی، جولان اشغالی سوریه را برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت این در حالی ست که اتحادیه سران عربی درحالی که در برابر اقدامات تحقیر آمیز و گستاخانه امریکا و رژیم صهیونیستی عملا ناتوان است باز هم در بیانیه پایانی خود همچنان ایران را عامل بی ثباتی منطقه اعلام کند.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما