plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۷۴۳
چراغ سبز عمان به امریکا؛

پادشاهی عمان با آمریکا توافقنامه مهم نظامی امضا کرد

​​​​​​​حضور پررنگ تر ارتش آمریکا در دریای عمان
بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی عمان (ONA) نمایندگانی از وزارت دفاع این کشور و آمریکا موافقت نامه همکاری های نظامی بین دو کشور را امضا کرده اند.
پادشاهی عمان با آمریکا توافقنامه مهم نظامی امضا کرد
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس این موافقت‌نامه، کشتی و هواپیماهای آمریکایی سهولت بیشتری برای استفاده از بنادر و فرودگاه های عمان به‌ویژه از بندر مهم و استراتژیک «الدقم» به‌دست خواهند آورد. این توافقنامه نظامی را «محمد الراسبی» دبیرکل وزارت دفاع عمان و « مارک جی سیفرز » سفیر آمریکا در مسقط امضا کردند.
همچنین ارزیابی رویترز حاکی از آن است که با توافق نامه جدید بین آمریکا و عمان، دسترسی ارتش آمریکا در خلیج فارس بیشتر از گذشته خواهد شد. قرارداد جدید به ارتش آمریکا اجازه دسترسی بهتر به خلیج فارس را می دهد و نیاز به ارسال کشتی به تنگه هرمز را کاهش می‌دهد تحلیلگران معتقدند ارتش آمریکا با این قرارداد تسلط بیشتری در تنگه هرمز خواهد یافت. آنگونه که اخبار نشان می دهد توافقنامه اخیر از طریق منشور اقتصادی توسط عمان به عنوان سوئیس منطقه امضاء شده است. یکی از مقامات نظامی آمریکا می‌گوید با اجرای این توافقنامه آمریکا انعطاف پذیری نظامی بهتری علیه ایران پیدا خواهد کرد.
«الدقم» بندری در جنوب شرقی عمان است که در ساحل این کشور بر اقیانوس هند و مشرف بر دریای عرب است. این بندر که در گذشته یک روستای فقیر بوده اکنون از لحاظ موقعیت اقتصادی و نظامی به سرعت در حال پیشرفت است. این بندر استراتژیک و سوق الجیشی با توجه به دسترسی های مهم و آسان و دور بودن از تنگه هرمز و خلیج فارس، موقعیت امنیتی مهمی را برای تجارت ایمن و تحرکات نظامی به‌خصوص برای ناوهای جنگی هواپیمابر امریکا فراهم خواهد کرد.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : خبرگزاری عمان- رویترز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما