plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۷۴۱
رویترز به نقل از یک منبع محلی مدعی شد؛

دو هواپیمای نظامی روسیه در فرودگاه کاراکاس فرود آمد

اعزام نیروهای نظامی روسیه به ونزوئلا
گفته می شود روسیه در روزهای اخیر با دو پرواز نظامی، ۱۰۰ نیروی مستشاری خود را در فرودگاه کاراکاس پیاده کرده است.
دو هواپیمای نظامی روسیه در فرودگاه کاراکاس فرود آمد
به گزارش El Comercio، دو هواپیمای روسی An-124 و IL-62 35 حامل 35 هزار تن بار وارد ونزوئلا شدند. هواپیماهای An-124 و Il-62 حامل پرسنل ارتش روسیه و 35 تن بار در روز شنبه در فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار، در کاراکاس وارد ونزوئلا شدند.
در این هواپیماها 99 فرد نظامی روسی از جمله رئیس ادارۀ مرکزی سازماندهی بسیج نیروهای مسلح روسیه، سرهنگ دوم واسیلی تونکوکرووف حضور دارند.
پس از ورود این افراد، رئیس اداره روابط بین الملل ونزوئلا، ادگار کالینا رئیس و اعضای ماموریت دیپلماتیک روسیه در کاراکاس از آنها استقبال نمودند.
براساس این گزارش، در مسیر ونزوئلا، این دو فروند هواپیما در دمشق و داکار پایتخت سنگال توقف داشتند.
یک منبع دیپلماتیک در کاراکاس به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هدف از ورود نظاميان روسیه به ونزوئلا "شرکت در جلسات مشاوره ای دو جانبه" است.
این منبع با اشاره به اينكه در این دیدار هیچ چیز سری و محرمانه وجود ندارد، افزود: "روسیه (با ونزوئلا) تعدادی از قراردادهای در حال اجرا دارند كه سال ها پيش بين دو طرف به امضا رسيده و از جمله آن قراردادهای مربوط به همکاری نظامی و فنی است"
ونزوئلا در سال های اخیر بحران بی سابقۀ اقتصادی و سیاسی حادی را تجربه می کند. در 23 ژانویه، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، خود را به عنوان رئیس جمهوری کشور اعلام کرد. ایالات متحده او را به عنوان رئیس موقت دولت به رسمیت شناخته است. مادورو رئیس جمهور کنونی، این حادثه را کودتا می‌نامد. روسیه، بلاروس، بولیوی، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، سوریه و ترکیه حمایت خود را از مادورو ابراز کردند.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما