plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۸۲

ده ها نمازگزار نیوزیلندی در حمله تروریستی کشته و یا زخمی شدند

پلیس از مسلمانان نیوزلند خواست خویشتنداری و آرامش خود را حفظ کنند
ده ها نمازگزار نیوزیلندی در حمله تروریستی کشته و یا زخمی شدند
به گزارش ایصال نیوز، پلیس نیوزلند اعلام کرد: ده ها نمازگزار نیوزیلندی در حمله تروریستی کشته و یا زخمی شدند.در پی حمله مسلحانه گسترده مهاجمان به نمازگزاران جمعه در 2 مسجد در نیوزیلند، تاکنون شمار قربانیان را بین 9 تا 27 تن اعلان کرده اند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز و دیگر شبکه های خبری؛ پلیس در شهر «کرایست چرچ» اقدام به بازرسی گسترده شهر و اعمال مقررات منع عبور و مرور کرده است.
بر اساس این گزارش، تاکنون چهار نفر در ارتباط با این حملات دستگیر شده اند. در بازرسی های به عمل آمده از داخل خودروهای دستگیر شدگان، مقداری مواد منفجره کشف کرده که پلیس حدس می زند مهاجمان قصد داشته اند از این مواد منفجره در این حملات و یا حمله به نقاط دیگر استفاده کنند.
«جاسیندار آردن» نخست وزیر نیوزیلند در نخستین واکنش به این حادثه؛ آن را یکی از تاریک ترین روزهای کشورش توصیف کرد.
به گفته شاهدان، مردی که لباس نظامی پوشیده بود وارد مسجد النور شده و اقدام به تیراندازی بی هدف و کورکورانه به سوی نمازگزاران جمعه کرده است. یکی از افراد همدست مهاجمان که این حمله نژادپرستانه را زنده در فضای مجازی پخش کرده است نیز دستگیر شده است.
این تروریست مهاجم با انتشار ویدئویی انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگران مسجد النور در شهر کرایست کرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرد. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است. پلیس از مسلمانان و شهروندان نیوزلندی خواست آرامش خود را حفظ نموده و هر گونه حرکت مشکوکی را به پلیس نیوزلند اطلاع دهند.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : رویترز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما