plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۵۵۸۸

تمدید ضرب الاجل مخالفان دولت پاکستان برای استعفای نخست وزیر

حزب جماعت علمای اسلام پاکستان ضرب الاجل تعیین شده برای استعفای نخست وزیر این کشور را به مدت 48 ساعت دیگر تا روز سه شنبه تمدید کرد.
تمدید ضرب الاجل مخالفان دولت پاکستان برای استعفای نخست وزیر
به گزارش ایصال نیوز، حزب جماعت علمای اسلام پاکستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضرب الاجل تعیین شده قبلی برای استعفای عمران خان نخست وزیر کشور را به مدت دو روز دیگر تمدید می‌کنیم.

تظاهرات اعتراضی گروه جماعت اسلامی پاکستان روز پنجشنبه  و جمعه برگزار شد. مولانا فضل الرحمن،‌ رهبر حزب جماعت علمای اسلام پاکستان روز جمعه به عمران خان، نخست وزیر این کشور 48 ساعت مهلت داد تا از قدرت کناره گیری کند. وی دیروز دوباره این مهلت را تا روز سه شنبه تمدید کرد.

شایان ذکر است که تجمع اعتراضی چند روز اخیر از سوی فضل‌الرحمان، رهبر یکی از بزرگترین احزاب پاکستانی موسوم به حزب "جمعیت علمای اسلام" سازماندهی شده است. فضل‌الرحمان، دولت عمران خان، نخست وزیر پاکستان را متهم به منصوب شدن توسط ارتش با یک انتخابات دستکاری شده کرده و آن را نامشروع می‌داند.

فضل الرحمان به خبرنگاران پاکستانی گفت: این جنبش اگر نتایج مطلوب‌مان را به دست نیاوریم متوقف نخواهد شد و ما استعفای نخست وزیر را خواستار هستیم.

فضل الرحمن یک سیاستمدار پر سابقه است که نفوذ واقعی او به خاطر قابلیتش در بسیج حامیانش به ویژه در مدارس مذهبی پاکستان است. دو حزب مخالف اصلی پاکستان نیز اعلام کرده‌اند که از کمپین فضل الرحمان علیه عمران خان حمایت می‌کنند اما اقدامی مغایر با قانون اساسی را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما