plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۴۷۲۲

وزیر خارجه عراق: فعلا آماده شرکت در «ائتلاف امید» ایران نیستیم

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد در برهه کنونی آماده شرکت در ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز که از سوی ایران مطرح شده، نیستیم. عراق قبلا نیز شرکت در ائتلاف آمریکا در تامین امنیت دریایی را رد کرده بود.
وزیر خارجه عراق: فعلا آماده شرکت در «ائتلاف امید» ایران نیستیم
به گزارش ایصال نیوز، محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق در نشست رسانه‌ای هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک علام کرد: در حال حاضر آماده شرکت در «ائتلاف امید» نیستیم، تا آغاز مجدد مذاکرات و برقراری آرامش میان طرفین نیازمند زمان هستیم.
الحکیم در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا عراق آماده پیوستن به ائتلاف پیشنهادی ایران است یا نه، گفت: «در مرحله فعلی با پیوستن به این ائتلاف مخالفیم، معتقدیم باید کمی زمان بگذرد تا اوضاع آرام شود و بفهمیم که در مذاکرات دو جانبه چه می گذرد».
عراق قبلا نیز شرکت در ائتلاف آمریکا در تامین امنیت دریایی را رد کرده بود.
گفتنی است حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران طی سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد دکترین امنیتی این کشور را حفظ صلح در خلیج و امنیت کشتی‌رانی در تنگه هرمز دانسته و گفت: ‍حوادث اخیر این امنیت را به شکل جدی در خطر قرار داده است. همه را به ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز دعوت می کنم. هدف ائتلاف امید ارتقای صلح، ثبات و راه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز است. امنیت منطقه ما با خروج نظامیان آمریکا تامین می ‌شود. آمریکا پس از 18 سال نتوانست اقدامات تروریستی را کاهش دهد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک به منافع «ائتلاف امید» اشاره کرده و از تمام کشورهای منطقه خواست تا به این ائتلاف ملحق شوند.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما