plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۴۶۶۸
ترامپ با صدور فرمان اجرائی اعلام کرد

لغو مجوز ورود مقامات عاليرتبه ايران و ونزوئلا و خانواده هايشان به آمريكا

صعب العبور شدن گردنۀ دیپلماسی با تداوم اقدامات خصمانه امریکا
رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی بامداد پنجشنبه، ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران و ونزوئلا به آمریکا به عنوان مهاجر یا برای اهداف غیرمهاجرتی را تعلیق کرد. این دستور همزمان با پایان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اتخاذ شد.
لغو مجوز ورود مقامات عاليرتبه ايران و ونزوئلا و خانواده هايشان به آمريكا
به گزارش ایصال نیوز، رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ روز چهارشنبه با صدور فرمانی، تعلیق مجوزهای ورود نمایندگان مقامات عالی رتبه ونزوئلا و ایران و همچنین خانواده های آنها به ایالات متحده امریکا را به عنوان بخشی از مبارزه با فساد اداری امضا كرد.
وی این مطلب را در یک كنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد، جایی كه این روزها بحث های عمومی سیاسی هفتادوچهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود.
دونالد ترامپ در «فرمان اجرایی» بعد از تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران گفته است: ««من تعلیق ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران و اعضای خانواده درجه یک آنها به آمریکا به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر را اقدامی در راستای منافع ایالات متحده آمریکا تشخیص می‌دهم.»
گفتنی است، به موجب این فرمان، ورود مهاجرتی و غیرمهاجرتی اشخاص مشخص شده در بند ۱ این فرمان، شامل مقامات ارشد حکومتی و خانواده و وابستگان آنان و هر کسی که دولت آمریکا ورود او را برای منافع آمریکا مضر بداند ممنوع است و ورود این افراد به آمریکا بایستی مشمول محدودیت‌ها و استثنائاتی باشد.
دولت آمریکا اعلام کرده است این دستورالعمل، تا زمانی که وزارت خارجه وجود آن را لازم تشخیص دهد لازم‌الاجرا خواهد بود.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما