plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۵۰
پس از شکستهای اخیر امریکا در مواجهۀ با ایران؛

امریکا خواستار محکومیت و تصویب اعمال تحریم علیه تهران شد

توسل امریکا به شورای امنیت
امریکا در سال 2018 به‌طور یک‌جانبه از توافق برجام خارج شد و تاکنون از همراه کردن دیگر قدرتها با خود علیه ایران عاجز مانده است .
امریکا خواستار محکومیت و تصویب اعمال تحریم علیه تهران شد
به گزارش ایصال نیوز، امریکا مجدداً خواستار اعمال تحریم‌ علیه ایران در ارتباط با برنامه موشک های بالستیک این کشور در شورای امنیت شد. به گزارش " روسیا الیوم"، جاناتان کوهن، جانشین سفیر امریکا در سازمان ملل، دیروز پنجشنبه با ارسال نامه ای به شورای امنیت ادعا کرد، با توجه به آزمایشات اخیر موشک‌های بالستیک میان‌برد ایران و پرتاب ماهواره که باعث نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت شده است، شورای امنیت باید این اقدامات را محکوم و ایران را تحت فشار تحریم‌های بیشتر قرار دهد.
در این نامه امریکا مدعی است که پرتاب موشک‌های میان‌برد اخیر می‌تواند منجر به دستیابی ایران به قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی روی موشکهای بالستیک شود. کوهن ادعا کرد، این اقدامات تحریک آمیز ایران باعث به خطر افتادن و تزلزل امنیت منطقه شده و ایران با این اقدامات، مصوبات سازمان ملل را بازیچه خود قرارداه است. وی خواستار برخورد قاطع با ایران در شورای امنیت سازمان ملل، در راستای حفظ و تامین صلح و امنیت منطقه شد. این در حالی است که ایران درسال 2015 میلادی توافق هسته ای "برجام " را با قدرتهای جهانی امضا کرد که در آن توافق ایران متعهد به عدم انجام هرگونه فعالیت مرتبط با موشکهای بالستیک حمل کننده کلاهکهای اتمی شده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پایبندی ایران را بارها تایید کرده است.
جمهوری اسلامی ایران بارها صلح آمیز بودن آزمایش و پرتاب موشکهای دفاعی خود را اعلام کرده و آنرا نقض قوانین سازمان ملل نمی‌داند زیرا معتقد است موضوع موشکهای بالستیک هیچ ربطی به حمل کلاهک‌های اتمی ندارد. 
گفتنی ست، امریکا در سال 2018 به‌طور یکجانبه و عهدشکنانه، از توافق برجام خارج شد.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : روسیا الیوم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما