plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۲۰۲

بهترین روش‌های تبلیغات پیامکی برای کسب‌وکارهای کوچک

در دنیای عصر پرهیاهوی دیجیتال امروز، کسب‌وکارهای کوچک برای جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با آن‌ها به ابزارهای کارآمدی برای بازاریابی نیاز دارند. تبلیغات پیامکی از آن دست روش‌های موثر بازاریابی‌ست که با ارائه یک کانال ارتباطی اختصاصی و مستقیم، به کسب‌وکارهای کوچک این امکان را می‌دهد تا از رقبای خود پیشی بگیرند.
بهترین روش‌های تبلیغات پیامکی برای کسب‌وکارهای کوچک

با توجه به نرخ بالای باز شدن پیامک‌ها و قابلیت شخصی‌سازی متن آن‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌های هدفمند و جذاب را مستقیماً به مشتریان برسانند. این در حالی است که ایمیل‌های تبلیغاتی اغلب کمتر از پیامک‌ها دیده می‌شوند و گاهی ممکن است به عنوان اسپم شناخته شوند. در این مقاله، به بررسی بهترین روش‌ها برای استفاده از تبلیغات پیامکی در کسب‌وکارهای کوچک و دستیابی به حداکثر بازدهی می‌پردازیم.
 

تبلیغات پیامکی برای کسب‌وکارهای کوچک چه مزایایی دارد؟


شاید یکی از مهم‌ترین مسائل برای کسب‌وکارهای کوچک در بحث بازاریابی، پرداخت هزینه‌های آن باشد. هزینه نسبتاً پایین تبلیغات پیامکی، از اصلی‌ترین مزایای این روش تبلیغاتی برای هر کسب‌وکاری‌ست که برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر، اهمیت بالاتری خواهد داشت. به علاوه، سرعت بالا در ارسال پیامک انبوه و امکانات مختلف پنل پیامکی نیز به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا سود چندین برابری نسبت به هزینه تبلیغات کسب کنند.

چند مورد دیگر از مهم‌ترین مزایای بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکارهای کوچک به شرح زیر هستند:



دسترسی به جامعه مخاطبین گسترده


هنگام استفاده از پنل پیامکی که لازمه تبلیغات پیامکی‌ست، می‌توانید به گروه‌های بزرگی از مخاطبین دسترسی داشته باشید. می‌توانید مخاطب‌ها را از بانک‌های شماره تلفن موجود در پنل که بر اساس محدوده جغرافیایی، شغل، جنسیت و سرشماره تفکیک شده‌اند انتخاب کنید یا به طور کلی بر اساس نقشه و کد پستی پیام خود را ارسال کنید. بنابراین می‌توانید متن پیامک را مطابق با همان گروه بنویسید و پیامکی را متناسب با ویژگی‌های خودشان ارسال کنید تا بازدهی بهتری دریافت کنید. این موضوع از چند جهت می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک موثر واقع شود:
  1. امکان دسترسی به چند هزار مخاطب برای تبلیغ کسب‌وکار
    امکان انجام تبلیغات در مناطق خاص برای کسب‌وکارهایی که فقط در بعضی محدوده‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند
    ارسال پیامک هدفمند بر اساس ویژگی‌های افراد برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی
     


بازدهی بالا


هزینه مقرون‌به‌صرفه خرید پنل پیامکی و انجام تبلیغات از طریق اس ام اس، در کنار نرخ بالای خوانده شدن پیامک‌ها و وابسته نبودن این سبک از تبلیغات به اینترنت مخاطبان یا نوع تلفن همراه آن‌ها، باعث می‌شود تا در صورت رعایت اصول، بازدهی خوبی از تبلیغات خود به دست آورید. برای کسب‌وکارهای کوچک که نسبت به برندهای بزرگ از بودجه کمتری برخوردارند، پیدا کردن روشی که با کمترین چالش و هزینه بهترین نتایج را به دنبال داشته باشد بسیار مهم است.



دریافت گزارش‌های دقیق


گزارش‌هایی که پنل پیامکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به آن‌ها کمک می‌کند تا نتایج کمپین‌ای خود را اندازه‌گیری کنند و انواع کمپین‌های برگزار شده را با هم مقایسه کنند. این موضوع به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا با بررسی افرادی که پیامک‌ها را خوانده و به آن توجه کرده‌اند و تفکیک آن‌ها از افرادی که به پیامک یا لینک‌های موجود در آن توجهی نداشته‌اند، برای کمپین‌های تبلیغات پیامکی بعدی خود برنامه‌ریزی کنند و پیام‌ها را به صورت هدفمندتری ارسال کنند.




انواع پیامک‌های تبلیغاتی مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک


کسب‌وکارهای کوچک هم می‌توانند مانند برندهای بزرگ انواع مختلفی از پیامک‌های تبلیغاتی را ارسال کنند. پرطرفدارترین انواع پیامک‌ها به شرح زیر هستند:
 


پیامک‌های اطلاع‌رسانی


می‌توانید برای اطلاع فرصت‌های ویژه، جشنواره‌های فروش، انواع تخفیف‌های عمومی و اختصاصی، رویدادها، جابه‌جایی لوکیشن و محصولات جدید و پرفروش کسب‌وکار خود به مشتریان از ارسال پیامک استفاده کنید یا برای اطلاع‌رسانی برخی از پیشنهادات ویژه، به سراغ خبرنامه پیامکی و باشگاه مشتریان بروید.

به علاوه، اگر کسب‌وکار شما وب‌سایت فروشگاهی نیز دارد، می‌توانید وب‌سایت خود را به پنل پیامکی متصل کنید و با استفاده از وب‌سرویس ارسال پیامک، کد تایید ورود به سایت، پیامک وضعیت سفارش یا موجود شدن محصول مورد نظر مشتریان را برای آن‌ها ارسال کنید.
 


پیامک‌های تعاملی


بعد از خرید یا استفاده مشتریان از خدمات کسب‌وکار، یک پیامک نظرسنجی برای آن‌ها ارسال کنید و با در نظر گرفتن گزینه‌های مختلف، از افراد بخواهید تا با ارسال پاسخ مورد نظرشان با شما تعامل برقرار کرده و در نظرسنجی شرکت کنند. به این روش می‌توانید به مشتریان یادآوری کنید که رضایت آن‌ها اولویت شماست. به علاوه می‌توانید با برگزاری مسابقه پیامکی، توجه آن‌ها را جلب کرده و تعامل دو طرفه‌ای ایجاد کنید و جوایز کوچکی مانند کد تخفیف را نیز برای این مسابقات در نظر بگیرید.
 


پیامک‌های شخصی‌سازی شده (تبریک تولد، یادآوری قرار ملاقات)


ارسال پیامک‌های مناسبتی مانند تبریک تولد یا تبریک مناسبت‌های عمومی، همراه با شخصی‌سازی پیام‌ها، احساس صمیمیت بیشتری را میان مشتریان و کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند. به علاوه، با توجه به نوع کسب‌وکاری که دارید، می‌توانید پیام‌های یادآور را نیز برای افراد ارسال کنید تا به آن‌ها نشان دهید که برای شما ارزشمند هستند؛ برای مثال، در صورتی که پنل پیامکی را برای نوبت‌دهی مطب پزشک استفاده می‌کنید، می‌توانید پیامک یادآوری نوبت مراجعین را چند روز قبل از موعد تعیین شده برای آن‌ها ارسال کنید.



گام به گام تا کسب بهترین نتیجه از تبلیغات پیامکی


بهتر است هر کسب‌وکاری برای رسیدن به بهترین نتیجه از بازاریابی پیامکی مراحلی را طی کند که بازدهی بهتری را در پی دارند. از مشخص کردن اهداف تبلیغات تا هدف‌گذاری و طراحی پیامک و تحلیل نتایج کمپین تبلیغات پیامکی، همه و همه نقش به‌سزایی در بهبود اوضاع کسب‌وکار دارند. در ادامه به صورت مفصل به توضیح گام‌هایی می‌پردازیم که رعایت آن‌ها باعث بهبود نتیجه تبلیغات پیامکی خواهد شد.



تعیین هدف تبلیغات


مشخص کنید که چرا کسب‌وکار شما به تبلیغات نیز دارد. آیا به دنبال معرفی کسب‌وکار خود و جذب مشتریان جدید هستید؟ آیا می‌خواهید مشتریان فعلی را حفظ کنید و در پی وفاداری مشتریان هستید؟ یا می‌خواهید افرادی که قبلاً از خدمات کسب‌وکارتان استفاده می‌کردند را برگردانید؟ با تعیین هدف کسب‌وکار کوچک خود از انجام تبلیغات پیامکی در اولین گام، می‌توانید برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری برای ادامه مسیر داشته باشید.



ایجاد پایگاه داده و تقسیم‌بندی مخاطبان بر اساس ویژگی‌های مختلف


متناسب با کسب‌وکار خود، یک پایگاه داده از شماره تلفن‌ها و اطلاعات مشتریان ایجاد کنید. نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شغل و محدوده زندگی مخاطبان خود را در پایگاه داده ثبت کنید تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف از این اطلاعات برای ارسال پیامک برای آن‌ها استفاده کنید. همچنین به مرور زمان، با شناسایی علایق آن‌ها و بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، پایگاه داده خود را به گروه‌های مختلف تفکیک کنید تا بتوانید پیامک‌ها را با توجه به ویژگی‌های افراد ارسال کنید.




انتخاب مناسب‌ترین پنل پیامکی


با توجه به هدفی که از تبلیغات پیامکی دارید، پنل‌های پیامکی مختلف را با هم مقایسه کنید تا بتوانید پنلی را انتخاب کنید که ابزارهای مورد نیاز شما را ارائه دهد و متناسب با بودجه شما باشد. برخی از امکانات مهم و کاربردی در پنل‌های اس ام اس عبارت‌اند از:
  • امکان ارسال پیامک یادآور
    امکان زمان‌بندی پیام‌ها به صورت مقطعی یا تدریجی
    امکان دریافت پاسخ‌های مخاطبان
    منشی هوشمند جهت ارسال پاسخ از پیش تعیین شده به پیامک‌های مشتریان
    وب‌سرویس پیامکی برای اتصال به سایت
    پشتیبانی از پلاگین‌های مختلف سایت‌های وردپرسی
    اتصال به نرم‌افزارهای مختلف مانند نرم‌افزارهای حسابداری، CRM و…
    ارسال پیامک بر اساس الگو یا پیامک پترن
و…



هدف‌گذاری مخاطبان


بعد از طی مراحل بالا، نوبت این رسیده که تعیین کنید مخاطبان این بازاریابی چه کسانی هستند. ممکن است هدف شما طوری باشد که بخواهید تبلیغات را به صورت انبوه و برای عموم افراد ارسال کنید، یا ممکن است بسته به هدفی که دارید، به سراغ گروه‌های خاصی از افراد بروید. اگر کسب‌وکار کوچک شما نوپاست، می‌توانید از بانک‌های شماره تلفن موجود در پنل پیامکی استفاده کنید و اگر آرشیوی از شماره‌های مشتریان کسب‌وکارتان دارید، با توجه به نیاز کسب‌وکار می‌توانید از همین آرشیو و برخی از گروه‌های موجود در دفترچه تلفن خود برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی استفاده کنید.



نوشتن یک متن جذاب برای پیامک


با توجه به نیاز کسب‌وکار و بر اساس مخاطبینی که برای ارسال پیامک انتخاب می‌کنید، یک متن گیرا، واضح و جذاب برای پیام خود بنویسید. سعی کنید اولین جمله متن را طوری انتخاب کنید که مخاطب را طوری جذب کند که بلافاصله پیامک دریافتی را باز کرده و بخواند.



یک متن تبلیغاتی موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

 
  • متن پیامک را شفاف و مختصر بنویسید.
    با یک جمله مخاطب را به انجام یک کار خاص دعوت کنید.
    اصول نگارشی و ویرایشی را رعایت کنید و از تکرار یا استفاده از کلمات سنگین بپرهیزید.
    به مخاطب خود ارزش افزوده ارائه دهید.
    برای افزایش صمیمیت، پیامک را شخصی‌سازی کنید و در صورت امکان از نام و نام خانوادگی مخاطب در پیام خود استفاده کنید.

     

ارسال پیامک در زمان مناسب


پس از طی تمام مراحل، زمان مناسبی را برای ارسال پیام تبلیغاتی خود انتخاب کنید. از ارسال پیام در زمان‌هایی که عموماً به استراحت افراد تعلق دارد پرهیز کنید و با ارسال پیام‌های متعدد باعث ایجاد مزاحمت برای افراد نشوید. گاهی ممکن است همین موضوع باعث شود تا افراد دریافت پیام تبلیغاتی از سرشماره مخصوص کسب‌وکار شما را مسدود کنند.
 

چگونه بهترین زمان را برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب کنیم؟


علاوه بر توجه به عدم ارسال اس ام اس تبلیغاتی در ساعاتی مانند نیمه شب یا بعد از ظهر، می‌توانید بر اساس این موارد نیز ساعت مناسبی را برای ارسال پیامک انتخاب کنید:
  • با توجه به نوع کسب‌وکار خود زمان را تعیین کنید. مثلاً در صورتی که پیام را برای تبلیغ رستوران خود می‌فرستید، زمانی را انتخاب کنید که افراد بیشتر درگیر سفارش غذا هستند. یا اگر فروشگاه پوشاک دارید، روزهای سردتر را برای ارسال پیامک تبلیغ لباس‌های زمستانه انتخاب کنید.
    با توجه به گروهی که برای ارسال پیامک انتخاب کرده‌اید، زمان را تعیین کنید. مثلاً اگر مخاطبین شما معلم هستند، پیامک را در ساعت‌های غیرکاری ارسال کنید تا بیشتر توجه آن‌ها را جلب کنید.
    می‌توانید بعد از یک دوره ارسال پیام‌های تبلیغاتی، با استفاده از گزارش‌هایی که پنل اس ام اس در اختیارتان قرار می‌دهد، رفتار مخاطبان را تحلیل کنید و بر همین اساس زمان ارسال را برای دوره بعدی تبلیغات پیامکی انتخاب کنید.

     

تحلیل نتایج کمپین‌های تبلیغاتی انجام‌شده


بعد از ارسال اس ام اس و برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی، به سراغ ابزارهای گزارش‌دهی پنل اس ام اس خود بروید و نتایج به دست آمده از کمپین را تحلیل کنید.
چند نفر پیامک شما را دریافت کرده‌اند؟ چند نفر آن را خوانده و چند نفر به پیامک بی‌توجه بوده‌اند؟ آیا زمانی که برای ارسال پیامک انتخاب کرده بودید مناسب بوده است؟ کدام مخاطب‌ها جذب لینک‌های ارسال شده در پیامک شده‌اند و روی آن کلیک کرده‌اند؟

تحلیل و بررسی دقیق نتایج کمپین باعث می‌شود تا بتوانید برای کمپین‌های بعدی بهتر برنامه‌ریزی کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات پیامکی کسب‌وکار کوچک خود به دست آورید.





نکات مهم در تبلیغات پیامکی


رعایت برخی نکات در موفقیت شما در بازاریابی پیامکی بسیار تاثیرگذار خواهند بود. تعدادی از مهم‌ترین نکاتی که به کسب بهترین نتیجه از تبلیغات پیامکی کمک می‌کنند عبارت‌اند از:
  • رعایت مقررات ارسال پیامک بر اساس قوانین ارائه‌دهنده پنل پیامکی
    اجتناب از ارسال پیامک‌های متعدد
    درج عبارت «لغو11» در پایان متن اس ام اس و ایجاد امکان لغو دریافت پیامک برای همه مخاطبان
    کسب اجازه از مخاطبان برای ارسال پیامک
    احترام به حریم خصوصی مخاطبان
    استفاده از ابزارهای اتوماسیون پیامکی

     

بازدهی بالا را با پیامک های تبلیغاتی تجربه کنید!


کسب‌وکارهای کوچک علاوه بر این که می‌توانند از روش‌های مختلف تبلیغات مانند بازاریابی محتوا برای توسعه کار خود استفاده کنند، می‌توانند از مزایای متعدد تبلیغات پیامکی نیز بهره‌مند شوند. بازدهی بالا، دسترسی به مخاطبین متعدد و مقرون‌به‌صرفه بودن این سبک از بازاریابی، از مواردی هستند که باعث شده تا پیامک تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک هم بسیار مناسب و تاثیرگذار واقع شود. بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از بازاریابی پیامکی از این مزایا بهره‌مند شده و شاهد رشد فروش، جذب مشتریان جدید، افزایش وفاداری مشتریان و بهبود تجربه آن‌ها شوند.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما