plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۱۳۸۶

دعوت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانه تخصصی خوراک آبزیان

رئیس سازمان شیلات ایران از فعالیت 68 کارخانه تخصصی خوراک آبزیان در کشور خبر داد و گفت: به منظور نیل به خوداتکایی کامل، از سرمایه‌گذاران برای تکمیل خوشه تولید و زنجیره ارزش آبزی‌پروری دعوت به سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌شود.
دعوت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانه تخصصی خوراک آبزیان
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی در دومین روز از سفرش به استان لرستان و در بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی منطقه دوآب الشتر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم ماموریت‌ها و اسناد بالادستی برای افزایش تولید 1.8 میلیون تنی آبزیان در برنامه هفتم توسعه و دستیابی به تولید 2.6 میلیون تنی آبزیان در سند امنیت غذایی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزایش پروتئین آبزیان از 7 به 9 گرم در برنامه هفتم توسعه و دستیابی به عدد 12 گرم در سند امنیت غذایی را قابل دستیابی خواند و افزود: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور برای تکمیل زنجیره ارزش، 11 استان کشور در این زمینه معرفی شده که استان لرستان نیز با دارا بودن ظرفیت‌های خدادادی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

حسینی ادامه داد: توسعه سواحل مکران و اجرای برنامه‌های توسعه دریامحور از ماموریت‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که در این راستا اجرای 14 پروژه زیرساختی شیلات در سواحل مکران و برنامه‌ریزی برای تولید 1.8 میلیون تن آبزی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان شیلات گفت: در راستای افزایش مشارکت زنان روستایی و مشاغل خرد خانگی، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به امضا می‌رسد که به موجب آن بانوان خانه‌دار امکان فعالیت‌های بیشتری در حوزه آبزی‌پروری را خواهند داشت.

وی شناسنامه‌دار کردن مزارع و شناسه‌دار کردن محصولات آبزی را یکی از موضوعات اساسی حوزه شیلات عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 210 هزار تن محصولات شیلاتی به ارزش 650 میلیون دلار صادر شد در حالی که این رقم در سال جاری از افزایش 40 درصدی برخوردار است.

ظرفیت‌ ایجاد کارخانه 10 هزار تنی تولید خوراک آبزیان در لرستان وجود دارد

حسینی واسپاری بخشی از تنظیم‌گری‌ها به اتحادیه‌ها و استفاده از سامانه‌های سجاک و سایر سامانه‌ها را حرکتی مهم در دولت وفاق ملی برشمرد و افزود: در راستای خوداتکایی در حوزه خوراک و تخم چشم‌زده تمام تلاش خود را خواهیم کرد و در این راستا استان لرستان از استان‌هایی است که ظرفیت ایجاد کارخانه 10 هزار تنی برای تولید تخصصی خوراک آبزیان را دارد.

وی ادامه داد: 68 کارخانه تخصصی خوراک آبزیان در کشور وجود دارد و به منظور نیل به خوداتکایی کامل، از سرمایه‌گذاران برای تکمیل خوشه تولید و زنجیره ارزش آبزی‌پروری دعوت به سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما