plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۱۳۴۲

نبیه بری: سفر قالیباف برای همبستگی با لبنان بود

رئیس پارلمان لبنان ضمن تمجید از عملکرد حزب الله در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی گفت که هدف سفر «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به لبنان همبستگی و ایستادن در کنار مردم لبنان بود.
نبیه بری: سفر قالیباف برای همبستگی با لبنان بود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، نبیه بری امروز یکشنبه اظهار داشت: هدف محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از سفر به لبنان اعلام همبستگی و ایستادگی در کنار لبنان و اهمیت دادن به اوضاع لبنان است و جمهوری اسلامی ایران خواهان آتش‌بس است.

وی در گفت وگو با روزنامه کویتی الجریده افزود: قالیباف اعلام کرد که کشورش حمایت‌های قابل تقدیری از لبنان خواهد کرد، این کمک‌ها به دولت و موسسات لبنانی داده خواهد شد. قالیباف این مساله را به نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیروز شنبه با مقامات لبنانی در بیروت دیدار کرد و گفت: ملت و دولت ایران آماده هستند که برای کمک به مردم آواره و جنگ‌زده لبنان زیر نظر دولت این کشور، امکاناتی را در یک کریدور هوایی، در اسرع وقت به صورت گسترده منتقل کند.

نبیه بری در بخش دیگری افزود: همچنان به ابتکار عملی که به همراه نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و ولید جنبلاط رهبر پیشین حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان مطرح کردیم پایبند هستم، من همچنان به تمام مسائلی که قبلا اعلام کردم پایبند هستم که مهم‌ترین آن‌ها آتش‌بس فوری است و هرکس با من تماس می‌گیرد، این مساله را به او می گویم.

رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بیلینکن وزیر خارجه آمریکا واژه «آتش‌بس» را ۱۰ بار تکرار کردم.

این مقام ارشد لبنانی افزود: فرانسوی ها همانند ما به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند هستند و برای رسیدن به راه حل سیاسی مورد تایید تمام لبنانی‌ها با نظارت منطقه ای و بین المللی تلاش‌هایی انجام می شود. آمریکایی‌ها نیز درمود قطعنامه ۱۷۰۱و آتش بس صحبت می کنند اما آن ها چیزی را می گویند که به آن عمل نمی کنند. صحبت های خوب آن‌ها را می شنویم و خوشنود می شویم اما اقدامات عملی آن‌ها را نمی بینیم. ما منتظر فشارهای بیشتر از آن ها در راستای آتش بس هستیم و در مرحله آتی تماس‌ها ادامه خواهد داشت.

نبیه بری در ادامه گفت: آتش بس ممکن است سریع برقرار نشود. موضع حزب الله در میدان بسیار خوب است و می تواند کمک کننده باشد؛ به ویژه اینکه اسرائیل اکنون در وضعیت فرسایشی است و جامعه بین المللی یک سال است که نسبت به جنگ غزه سکوت کرده و باید این سکوت را بشکند.

رئیس پارلمان لبنان در پایان تاکید کرد که اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ از سوی دو طرف تنها راه حل موجود است.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر ۱۴۰۲ حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است.

وزارت بهداشت لبنان روز شنبه اعلام کرد که از هشتم اکتبر (۱۶ مهر ۱۴۰۲) تا روز جمعه ۲ هزار و ۲۵۵ نفر در حملات رژیم صهیونیستی شهید و ۱۰ هزار و ۵۲۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما