plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۴
کد مطلب : ۴۱۳۰۸

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به بیمارستان ایرانی در سوریه

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت درباره حمله تروریستی اسرائیل علیه انبار هلال احمر کشورمان در سوریه گفت: هدف قرار دادن عمدی تأسیسات بشردوستانه و پزشکی توسط رژیم اسرائیل نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه و به‌طور انکارناپذیری جنایت جنگی محسوب می‌شود.
نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به بیمارستان ایرانی در سوریه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه ای به «پاسکال کریستین» رئیس شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل پیرامون حمله تروریستی رژیم صهیونیستی علیه انبار کمک‌های بشردوستانه هلال احمر در سوریه افزود: این حمله فجیع به کمک‌های بشردوستانه نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اقدامی هولناک علیه تلاش‌هایی است که با هدف نجات جان انسان‌ها انجام می‌شود.

ایروانی اضافه کرد: این تأسیسات بشردوستانه توسط هلال احمر ایران، صرفاً برای ارائه کمک‌های حیاتی به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوز بی‌وقفه و وحشیانه رژیم اسرائیل تأسیس شده بود و به‌عنوان راه نجات حیاتی برای کسانی که از چنین جنایاتی رنج می‌برند، عمل می‌کرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران رسماً کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از قصد خود برای تأسیس این مرکز کمک‌های بشردوستانه مطلع کرده بود. با این وجود، علی‌رغم اهداف کاملاً بشردوستانه این مرکز، تأسیسات و تجهیزات آن در این حمله وحشیانه و تروریستی به‌طور کامل نابود شد.

ایروانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند که این جنایت فجیع را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرده و اقدامات فوری و قاطع برای جلوگیری از نقض‌های بیشتر توسط رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

متن کامل نامه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

پیرو دستورالعمل دریافتی از دولت متبوع، مکاتبه حاضر جهت جلب توجه شما و با هدف محکومیت شدید بمباران عمدی و وحشیانه انبار کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در شب ۹ اکتبر ۲۰۲۴ ارسال می‌گردد.

این تأسیسات که در مرز سوریه و لبنان واقع شده بود، شامل تجهیزات حیاتی بشردوستانه از جمله ۲۰۰ تخت بیمارستانی، یک بیمارستان صحرایی کاملاً مجهز به ۵۶ تخت و تجهیزات پزشکی پیشرفته، واحدهای تولید اکسیژن، اقلام مهم پزشکی، دو دستگاه نانوایی سیار، مواد غذایی و آب آشامیدنی، ۵۰۰۰ بسته غذایی و سایر مواد ضروریِ پناهگاهی بود.

این حمله فجیع به کمک‌های بشردوستانه نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اقدامی هولناک علیه تلاش‌هایی است که با هدف نجات جان انسان‌ها انجام می‌شود.

این تأسیسات بشردوستانه توسط هلال احمر ایران، صرفاً برای ارائه کمک‌های حیاتی به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوز بی‌وقفه و وحشیانه رژیم اسرائیل تأسیس شده بود و به‌عنوان راه نجات حیاتی برای کسانی که از چنین جنایاتی رنج می‌برند، عمل می‌کرد.

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران رسماً کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از قصد خود برای تأسیس این مرکز کمک‌های بشردوستانه مطلع کرده بود. با این وجود، علی‌رغم اهداف کاملاً بشردوستانه این مرکز، تأسیسات و تجهیزات آن در این حمله وحشیانه و تروریستی به‌طور کامل نابود شد.

هدف قرار دادن عمدی تأسیسات بشردوستانه و پزشکی توسط رژیم اسرائیل نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه و به‌طور انکارناپذیری جنایت جنگی محسوب می‌شود. بر اساس حقوق بین‌الملل، هرگونه حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی، به‌ویژه تأسیسات بشردوستانه و پزشکی، تجهیزات و بیمارستان‌ها، به‌طور قطعی ممنوع است. این مراکز و تجهیزات از حمایت کامل برخوردار بوده و باید در هر شرایطی بدون استثنا محترم شمرده شده و محافظت شوند. هرگونه نقض این اصل اساسی، نقض جدی حقوق بین‌الملل است و تحت هیچ شرایطی نباید تحمل شود.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند که این جنایت فجیع را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرده و اقدامات فوری و قاطع برای جلوگیری از نقض‌های بیشتر توسط رژیم صهیونیستی اتخاذ نماید. با توجه به جنگ و نسل‌کشی جاری و تجاوزات بی‌وقفه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و لبنان، شورای امنیت باید وظیفه خود را در حفاظت از غیرنظامیان، کارکنان امدادرسانی بشردوستانه و تأسیسات پزشکی به انجام رساند.

حقوق بین‌الملل باید محترم و الزام‌آور شمرده شود؛ چنین جنایات هولناکی نمی‌تواند بدون پاسخ بمانند. در این راستا، شورای امنیت باید برای تضمین پاسخگویی و جلوگیری از تکرار این جنایات اقدام کند.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

فرصت را مغتنم شمرده، احترامات فائقه را تجدید می‌نماید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما