plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۶۴

حمله اوکراین به یک انبار تسلیحات در روسیه

مقامات روسیه در روز چهارشنبه ۹ اکتبر (۱۸ مهر) از انفجار چند شِیء در منطقه‌ای در استان بریانسک خبر داده و در این استان وضعیت اضطراری اعلام کردند. اوکراین می‌گوید انبار سلاحی در این منطقه را هدف قرار داده است.
حمله اوکراین به یک انبار تسلیحات در روسیه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ارتش اوکراین اعلام کرد که به یک انبار مهمات شامل گلوله‌های توپخانه و موشک، از جمله تسلیحاتی که از کره شمالی تحویل داده شده بود، و همچنین بمب‌های هدایت‌شونده هوایی، حمله کرده است. روسیه و کره شمالی انتقال تسلیحات بین دو کشور را انکار کرده‌اند اما وعده داده‌اند که روابط نظامی خود را تقویت کنند.

در بیانیه ارتش اوکراین در این زمینه آمده است: «حمله به چنین انبارهایی مشکلات جدی لجستیکی برای ارتش روسیه ایجاد می‌کند و در نتیجه توانایی‌های تهاجمی آن را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.»

منطقه مورد حمله ۱۱۵ کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد و بخشی از مهمات ذخیره شده در این زرادخانه در فضای باز نگهداری می‌شد.

وزارت حوادث غیرمترقبه استان بریانسک روسیه گفت که وضعیت تحت کنترل است، اما به انفجار در انبار سلاح اشاره‌ای نکرد. الکساندر بوگوماز، فرماندار منطقه نیز در پیام‌رسان تلگرام گفت که نیروهای دفاع هوایی روسیه ۲۴ پهپاد را در آسمان بریانسک منهدم کرده‌اند.

استان بریانسک هم‌مرز با بلاروس و اوکراین است و مسکو از ماه اوت تاکنون در حال جنگ برای بیرون راندن نیروهای اوکراینی از آنجاست.

ماه گذشته، حمله پهپادی اوکراین در منطقه توِر روسیه واقع در غرب مسکو، انفجار مهیبی به قدرت یک زلزله را در یک انبار بزرگ تسلیحات ایجاد کرد، به طوری که ساکنان شهرکی در همان نزدیکی مجبور به فرار شدند.

حمله پهپادی اوکراین به انبار سلاح در بریانسک، مشکلات لجستیکی جدی برای ارتش روسیه ایجاد کرده و قابلیت‌های تهاجمی آن را کاهش داده است.

اوکراین در حال تقویت صنعت تسلیحات خود است و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که پهپادها باید به طور مداوم افزایش یابند و با نیازهای جنگ تکامل یابند. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که از ۲۲ پهپادی که روسیه بر فراز سه منطقه اوکراین شلیک کرده، ۲۱ را سرنگون کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما