plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۵۸

چین: نگران تنش‌های خاورمیانه هستیم

پکن با ابراز نگرانی عمیق از تنش‌های فزاینده در خاورمیانه بار دیگر اتخاذ رویکردی منطقی و مسئولانه را از سوی همه طرف‌های درگیر به‌منظور جلوگیری از تشدید اختلافات و گسترش درگیری‌ها خواستار شد.
چین: نگران تنش‌های خاورمیانه هستیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز از تارنمای وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به تنش‌های منطقه خاورمیانه اظهار داشت: پکن به شدت نگران وضعیت بی‌ثبات در خاورمیانه است و همچنین مخالف تشدید تنش‌ها و گسترش درگیری‌هاست.

وی با بیان اینکه ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که با در نظر گرفتن حفظ صلح و ثبات در منطقه، با خونسردی، عقلانیت و مسئولیت‌پذیری به مدیریت وضعیت فعلی بپردازند، افزود:‌ جامعه بین‌المللی به ویژه کشورهای بزرگ و تاثیرگذار باید نقش سازنده‌ای ایفا و از تشدید بیشتر درگیری‌ها جلوگیری کنند.

مائو در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «چین» در زمینه کمک نظامی هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری آمریکا به رژیم اسرائیل در نخستین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، تاکید داشت: در طول یک سال حملات (رژیم) اسرائیل به نوار غزه که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ هزار نفر شده که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، ضرورت کاهش تنش‌ها، برقراری آتش‌بس، حفاظت از غیرنظامیان و جلوگیری از بحران انسانی به یک توافق جهانی تبدیل شده است.

وی این دیپلمات چینی تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ باید با رعایت اصول عادلانه و عینی، به ایفای نقش خود بپردازند و با پیروی از قوانین بین‌المللی، مسیر «آتش‌بس فوری»، «کنترل و مدیریت وضعیت» و «جلوگیری از گسترش این بحران» را هموار کنند.

مائو همچنین حمله یک هواپیمای نظامی به محل اقامت سفیر امارات در سودان را محکوم کرد و رعایت امنیت ساختمان‌های دیپلماتیک طبق مفاد کنوانسیون وین را خواستار شد. ا یر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما