plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۵۴

آنروا از محاصره شدن ۴۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه خبر داد

رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) گفت: حداقل ۴۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه در محاصره هستند.
آنروا از محاصره شدن ۴۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «فیلیپ لازارینی» رئیس «آنروا» اظهار داشت: دستور تخلیه مردم از شمال نوار غزه، فلسطینیان را مجبور به فرار مکرر به ویژه از اردوگاه آوارگان «جبالیا» می کند.

رئیس آنروا افزود: بسیاری از ساکنان شمال نوار غزه از تخلیه این منطقه خودداری می کنند زیرا به خوبی می دانند که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

در این پیوند، اداره دفاع مدنی (شهربانی) شمال غزه در بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت انسانی در استان شمالی نوار غزه ساعت به ساعت پس از حمله گسترده ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق بیت حانون، بیت لاهیا و جبالیا برای چهارمین روز متوالی خطرناک‌تر می‌شود.

دفاع مدنی شمال غزه افزود: رژیم صهیونیستی محاصره شدیدی را بر استان شمالی غزه اعمال کرده است و از ورود آب، غذا و دارو به این منطقه جلوگیری می کند.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم اسرائیل مرتکب جنایت قتل عام علیه غیرنظامیان این منطقه شده که بر اثر آن ده ها شهروند بی گناه جان خود را از دست داده اند و صدها نفر نیز مجروح شدند.

اداره دفاع مدنی شمال غزه افزود:‌ پیکر شهدا همچنان در خیابان ها هستند و به دلیل هدف قرار گرفتن نیروهای امدادی و دفاع مدنی شما غزه از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دسترسی به آنها دشوار است.

ارتش رژیم صهیونیستی از شنبه شب دور جدیدی از حمله زمینی خود به منطقه جبالیا در شمال نوار غزه را آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه را محاصره کرده و از ساکنان شمال غزه خواسته است که این منطقه را ترک کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از کادر پزشکی سه بیمارستان «کمال عدوان»، «العوده» و «اندونزی» خواسته‌اند تا این بیمارستان‌ها را تخلیه کنند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند. ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما