plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۶
در بازدید علی صالحی از پارکینگ گمرک غرب تهران ابلاغ شد

مهلت یک هفته‌ای دادستانی تهران برای ترخیص سه هزار و ۷۵۰ خودروی وارداتی

عرضه خودرو منوط به تکمیل سبد خودرویی نشود
دادستان عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر ضرورت تسریع در فرایند ترخیص خودروهای وارداتی، دستور داد سه هزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو که در انتظار انجام فرایند اداری عرضه در سامانه یکپارچه قرار دارند، ظرف یک هفته آینده به متقاضیان عرضه شود.
عکس از تهمینه رحمانی
عکس از تهمینه رحمانی
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، علی صالحی با توجه به واردات چند هزار دستگاه خودرو در ماه‌های اخیر به کشور و به منظور بررسی آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی، در بازدیدی که همراه جمعی از مقامات قضایی و مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان توسعه تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت سایپا روز شنبه ۱۴ مهر از پارکینگ محل نگهداری خودروهای وارداتی گمرک غرب تهران داشت، ضمن استماع توضیحات مسئولان، دستورات لازم را برای تسریع در فرایند تعیین تکلیف خودروهای موجود صادر کرد.

دادستان تهران با حضور در جمع مسئولان و مدیران حاضر در این بازدید ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله فرمانده جبهه مقاومت و سردار نیلفروشان، اظهار داشت: یاد و خاطره تمام شهدای محور مقاومت را گرامی می‌داریم و امیدواریم به زودی شاهد نابودی رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی باشیم.

وی در ادامه، صیانت از حقوق عامه و عمل به دستورات رئیس قوه قضاییه برای کمک حداکثری به دولت و تعیین تکلیف کالاهای موجود و جلوگیری از رسوب آنها را به عنوان هدف بازدیدهای مستمر خود و سایر قضات دادسرای تهران از انبارهای گمرک اعلام کرد.

صالحی در بازدید از گمرک غرب با تاکید بر اهتمام دادستانی تهران برای تحقق شعار سال، گفت: با توجه به توضیحات مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه مصوب شد مشکلات موجود در حوزه صادرات واردات به صورت موضوعی به دادستانی تهران منعکس تا از طریق مبادی ذیصلاح، پیگیری و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.

دادستان تهران در این بازدید ضمن بررسی وضعیت تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود از جمله تاریخ ورود خودروها به گمرک، علل عدم ترخیص و رسوب آنها، همزمان با حضور میدانی در محوطه پارکینگ گمرک و پس از برگزاری جلسه با مدیران حاضر، توضیحات فنی لازم را از مسئولان حاضر دریافت و دستورهای لازم را برای جلوگیری از رسوب خودروها صادر کرد.

صالحی اضافه کرد: نباید ترخیص خودروها با اطاله چند ماهه مواجه شود در حالی که این خودروها و به ویژه کشنده‌ها مورد نیاز عمومی است.

وی یادآور شد: امروز شاهد واردات حجم قابل توجهی از خودروهای سواری و کشنده به منظور تامین نیاز داخل و تنظیم بازار این محصولات هستیم که به تبع آن باید تلاش مسئولان در جهت انجام فرایند ترخیص به صورت مضاعف صورت پذیرد تا شاهد رسوب خودروهای وارداتی نباشیم.

صالحی افزود: با توجه به اینکه واردات خودرو و کشنده‌ها با تخصیص ارز از منابع داخلی و سرمایه عمومی انجام می‌شود و البته نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و جلوگیری از مخاطرات متعدد ناشی از فرسودگی وسایل نقلیه این حوزه، اولویت ویژه این دادستانی محسوب می‌شود، از اینرو از مسئولان امر انتظار می‌رود اهتمام جدی به این حوزه و حل مسائل واردکنندگان از قبیل مشکل ثبت سفارش، تخصیص ارز و صدور مجوزهای لازم داشته باشند.

عرضه خودرو منوط به تکمیل سبد خودرویی نشود

دادستان تهران با توجه به وقفه صورت گرفته در ارائه خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، اظهار داشت: مصوب شد با قید فوریت برای حل مسائل اجرایی اقدام و در صورت وجود خودرو، عرضه در سامانه به صورت مرتب انجام شود و حداکثر در فواصل ۱۵ روز صورت پذیرد و عرضه خودرو منوط به تکمیل سبد خودرویی و تعداد معین نشود تا در نتیجه کاهش عرضه، موجبات افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو و نارضایتی عمومی فراهم نشود.

وی افزود: با توجه به واردات ۲۲۰۰ دستگاه خودروی وارداتی و طولانی شدن روند ترخیص آنها، بعد از برگزاری چندین جلسه در این دادستانی و پیگیری‌های صورت گرفته، ارزش‌گذاری این خودروها که با وقفه مواجه شده بود به سرانجام رسید و دستور ابلاغ موضوع به مبادی ذی‌ربط ظرف سه روز آینده صادر شد همچنین مصوب شد ۲۲۰۰ دستگاه خودروی مذکور و ۱۵۵۰ دستگاه خودروی دیگر که در انتظار انجام فرایند اداری عرضه در سامانه یکپارچه قرار دارند، ظرف یک هفته آینده به متقاضیان عرضه شود.

دادستان تهران به واردکنندگان خودرو که در ثبت اظهارنامه خودروهای خود تعلل می‌کنند، تذکر داد: وارد کنندگان خودرو در اسرع وقت نسبت به اظهار خودروهای وارداتی اقدام کنند تا فرایند ترخیص به سرعت انجام شود و کالاها مشمول مقررات متروکه نشود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما