plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۰۸۲۸
در آیین زنگ مهر و ایثار

وزیر بهداشت: باید از کودکی و دانش آموزی به تامین سلامت توجه کنیم

تأکید ظفرقندی بر ضرورت اجرای آموزش همگانی سلامت با مشارکت آموزش و پرورش
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انسان سالم را محور توسعه و پیشرفت هر کشور دانست و با بیان این که باید از کودکی و دانش آموزی به تامین سلامت توجه کنیم، بر اجرایی کردن آموزش همگانی سلامت با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.
وزیر بهداشت: باید از کودکی و دانش آموزی به تامین سلامت توجه کنیم
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، دکتر محمدرضا ظفرقندی در آیین زنگ مهر و ایثار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز ( یکشنبه ) یکم مهرماه در دبیرستان دخترانه حسنیه منطقه 2 آموزش پرورش تهران در منطقه طرشت برگزار شد، گفت: توسعه و پیشرفت هر کشور با افراد سالم میسر می‌شود و سلامت جزء زندگی است که باید از کودکی و دانش آموزی به آن توجه کنیم.

 وزیر بهداشت با اشاره تاثیر تغذیه ناسالم بر سلامت افراد گفت: آموزش پیشگیری از اتفاقاتی مانند سکته های مغزی و قلبی و نیز پیشگیری از تروما بر عهده آموزش و پرورش است چرا که در حال حاضر جوانان به دلیل تغذیه ناسالم، دچار سکته قلبی می‌شوند.

دکتر ظفرقندی بر اجرایی کردن آموزش همگانی سلامت با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در این خصوص با وزیر آموزش و پرروش نیز جلسه ای خواهم داشت تا بتوانیم آموزش همگانی سلامت را اجرایی و در دستور کار قرار دهیم و در حوادث مختلف به درستی عمل کنیم.

به گفته وزیر بهداشت قسمت عمده ای از تروما ها و مرگ های مغزی مربوط به موتورسوارانی است که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و باید در این زمینه پیشگیری های لازم صورت گیرد.

دکتر ظفرقندی در ادامه سخنان خود با بیان این که دانش آموزان از مدرسه، اخلاق خوب، مهربانی، کمک به دیگران و دستگیری از همنوع خود را یاد می‌گیرند، گفت: اولین معلم انسان خداوند متعال است. برتری به سمت و ثروت نیست؛ بلکه به علم و تقوا است.

وزیر بهداشت که خود نیز معلم بوده است، سابقه 35 سال تدریس در مدرسه و دانشگاه را باعث افتخار خود خواند و گفت: در دوران جنگ، دشمن بعثی به ایران حمله کرد و بسیاری از افراد را به شهادت رساند. در مدرسه‌ای که من معلم بودم ۷۵ دانش آموز در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده و به شهادت رسیدند؛ بنابراین هزینه های بسیاری شده است و امروز شما دانش آموزان می توانید و باید باعث افتخار کشور و خانواده باشید و به قله‌های رفیع و پرافتخار علم، دانش و خدمت به مردم دست پیدا کنید.

وی به کمبود پزشک در دوران قبل از انقلاب و طبابت پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور که زبان بیماران را نیز متوجه نمی شدند اشاره کرد و گفت:  این درحالیست که امروزه افرادی مثل شما دانش آموزان تصمیم گرفتند و تلاش کردند و بزرگترین اقدامات و فعالیت های پزشکی را در کشور رقم زدند و افتخار آفرینی کردند به نحوی که در سال های اخیر و تنها در بیمارستان امام خمینی (ره) یک هزار و 800 پیوند کبد انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از معلمان خود به نام های " مرحوم حسن نیر زاده " و  مرحومه" توران میر هادی " یاد کرد و اظهار داشت: مرحوم حسن نیر زاده معلمی بود که نوآوری و سبک جدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد و این هنر معلمی است که دانش آموزان را رشد، پرورش، روحیه و امید می دهد.

گفتنی است صبح امروز یکم مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در آیین زنگ مهر و ایثار، زنگ یکی از مدارس دخترانه تهران توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نواخته شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما