plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۰۸۰
پس لرزه های تعلیق پارلمان انگلیس

هشدار بی‌سابقه نماینده پارلمان انگلیس به ملکه

آیا نظام سلطنتی انگلیس قربانی برگزیت می شود
در پی موافقت ملکه انگلیس با تعطیلی پارلمان این کشور در آستانه ضرب‌الاجل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، یک نماینده پارلمان به او هشدار داد که این اقدام می‌تواند به پایان نظام سلطنتی منتهی شود. مخالفان تعلیق فعالیت پارلمان بریتانیا حدود یک میلیون و سیصد هزار امضا جمع کردند. جانسون بارها تاکید کرده که انگلیس روز 31 اکتبر (9 آبان) تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
هشدار بی‌سابقه نماینده پارلمان انگلیس به ملکه
به گزارش ایصال نیوز، فعالان بریتانیایی با راه‌اندازی طوماری آنلاین و جمع‌آوری امضا، خواستار لغو تعلیق پارلمان این کشور تا زمانی شدند که یا تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تمدید شود و یا برگزیت به‌طور کلی لغو گردد.
این طومار را تا کنون بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر امضا‌ کرده‌اند و هر لحظه به تعداد امضاء کنندگان افزوده می شود.
در وب سایت جمع‌آوری امضا برای لغو تعلیق پارلمان بریتانیا آمده است که پارلمان تمام طومارهایی که بیش از ۱۰۰ هزار امضا داشته باشند و دولت طومارهایی که بیش از ۱۰ هزار امضا گردآوری کرده باشد را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. نمایندگان حامی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا در پارلمان از مردم خواسته‌اند که این طومار را امضا کنند.
ملکه بریتانیا روز سه‌شنبه به درخواست نخست وزیر با تعلیق فعالیت پارلمان این کشور تا ۱۴ اکتبر یعنی تنها ۱۷ روز پیش از مهلت برگزیت موافقت کرد.
این اقدام به این معناست که نمایندگان پارلمان بریتانیا فرصت اندکی خواهند داشت تا با خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالفت و آ‌نرا متوقف کنند.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا این اقدام بوریس جانسون را «تهدیدی برای دموکراسی» ارزیابی کرده است.
جان برکو رئیس مجلس عوام بریتانیا نیز طرح آقای جانسون را تخلف از روند دموکراتیک ارزیابی کرده است.
چهارشنبه شب همچنین مخالفان با اقدام بوریس جانسون به خیابان های لندن آمدند و در یک راهپیمایی اقدام نخست وزیر را «کودتا» خواندند. معترضان شعار می دادند: «کودتا را متوقف کنید.»
گفتنی است، جانسون نخست وزیر بریتانیا که در تلاش است تا به هر نحو ممکن انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند، دیروز از ملکه این کشور خواست تعطیلات تابستانی مجلس عوام انگلیس را به مدت یک ماه تمدید کند. با موافقت ملکه، قرار است پارلمان از هفته آینده تا نیمه ماه اکتبر، یعنی تنها دو هفته پیش از ضرب‌الأجل لندن برای خروج از اتحادیه اروپا، تعطیل شود.
نماینده احزاب معارض می‌گویند جانسون با این اقدام، عملا پارلمان را از فرآیند تصمیم‌گیری در مورد برگزیت کنار گذاشته است. جانسون نگران است در صورت فعالیت پارلمان، نمایندگان با تصویب طرحی، ضرب‌الأجل خروج از اتحادیه را به تعویق انداخته و یا وی را به انعقاد یک توافق با اتحادیه اروپا برای تعیین وضعیت روابط لندن و بروکسل پس از برگزیت ملزم کنند.
انتهای پیام/*  
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما