plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۰۷۸۱
پس از انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در جنوب بیروت

هدف ترور فرماندهان عالی‌رتبه حزب‌الله بوده است
ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد که منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را هدف حملات هوایی قرار داد. برخی خبرها حکایت از شهادت دست کم 12 نفر و زخمی شدن بیش از 61 نفر حکایت دارد. گفته می‌شود برخی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در این حمله به شهادت رسیده اند.
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در جنوب بیروت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پهپاد یا هواپیمای نظامی اسرائیلی چندین موشک به سوی اهدافی در منطقه ضاحیه شلیک کرده است. بنا بر تصاویر منتشر شده، ساختمانی در این منطقه تخریب شده است. همزمان با این حمله، جنگنده اف ۳۵ اسرائيل در آسمان منطقه مشاهده شده است.

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی اعلام کرد که هدف این حملات یک/یا چند فرمانده عالی‌رتبه حزب‌الله بوده است.

اسکای نیوز عربی هم گزارش داد که اسرائيل در این حمله یکی از اعضای «شورای جهادی» حزب‌الله را هدف قرار داده است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی و به نقل از منابع امنیتی این رژیم، «ابراهیم عقیل»، عضو شورای جهادی حزب‌الله، بالاترین نهاد نظامی این گروه شبه‌نظامی هدف حمله هوایی ارتش اسرائيل بود. هنوز و تا لحظه مخابره این خبر، حزب الله شهادت این فرمانده جهادی خود را تایید نکرده است. 

وزارت بهداشت لبنان شهادت دست کم 12 نفر و مجروح شدن دست‌کم 61 نفر در این حمله را تا لحظه مخابره این خبر، تایید کرده است. گفته می شود شماری از شهدا و زخمی ها کودک باشند. 

این سومین حمله هدفمند رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت از آغاز جنگ غزه است. در حمله روز ۳۰ ژوئيه اسرائيل به بیروت «فواد شکر»، فرمانده ارشد حزب‌الله و در حمله روز دوم ژانویه «صالح العاروری» معاون اسماعیل هنیه به شهادت رسیده بودند. 

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در واکنش به این حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل به هیچ یک از ملاحظات انسانی، قانونی و یا اخلاقی اهمیتی نمی‌دهد.»

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که از قصد اسرائیل برای این عملیات از پیش آگاه نبوده است و با تکرار دروغ بزرگ خود گفت: «ما هنوز بر این باوریم که راه حل دیپلماتیک در خاورمیانه بهترین مسیر است.»

اکسیوس هم به نقل از یک منبع اسرائيلی گزارش داد که این کشور آمریکا را از قصدش برای حمله به بیروت باخبر نکرده بود.

حزب‌الله این حمله را «ترور» خواند و سازمان‌های جاسوسی اسرائيل را مسئول آن دانست.

این حمله در حالی صورت گرفت که حزب‌الله ساعاتی قبل از وقوع این حمله، در عملیات های موفقی به وقت -امروز- جمعه، بیش از ۱۴۰ راکت را به سوی مقرهای ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی شلیک کرد و تعدادی از مقرهای جاسوسی و فرماندهی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد. 

قرار است تا ساعاتی دیگر حزب الله لبنان در خصوص این جنایت رژیم صهیونیستی بیانیه ای صادر کند. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما