plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۰۷۲۰
سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

653 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی زیر کشت پاییزه خواهند رفت

شکستن رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از کشت 653 هزار هکتار اراضی زراعی آذربایجان شرقی در کشت پاییزه خبر داد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی به بیش از 600 هزار تن رسیده است و بیش از 25 هزارتن نیز خرید بذر در استان صورت گرفته است.
653 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی زیر کشت پاییزه خواهند رفت
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر ضمن تبریک هفته وحدت در خصوص آغاز کشت پاییزه در آذربایجان شرقی گفت: امروز مراسمی به مناسبت شروع کشت پاییزه در موسسه تحقیقات دیم کشور، مستقر در شهرستان مراغه با حضور مروجین، محققین و جمعی از کشاورزان برگزار می شود.

وی با قدردانی از وزیر جهاد کشاورزی به دلیل تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در زمان مناسب، گفت: این مسئله باعث شد تا کشاورزان و بهره برداران با شور و انگیزه مضاعف کشت پاییزه را شروع کرده و در این مراسم که به مناسبت کشت پاییزه برگزار می شود نیز شرکت کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از شکستن رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی به بیش از 600 هزار تن رسیده است و بیش از 25 هزارتن نیز خرید بذر در استان صورت گرفته است.

شفیعی ادامه داد: جلسات متعددی با مدیران شهرستانهای 21 گانه استان در مورد کشت پاییزه برگزار شده است.خوشبختانه تمهیدات لازم برای تامین بذر، کود و سم بذرمال انجام شده است. کود مورد نیاز استان برای کشت پاییزه 83 هزار تن در نظر گرفته شده است که تا امروز 20 هزار تن از این میزان حمل شده و به انبارهای هدف رسیده است و مابقی کود مورد نیاز نیز به زودی حمل شده و به انبارهای هدف خواهد رسید و در بین تولیدکنندگان توزیع خواهد شد.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در زمینه کشت پاییزه گفت: هماهنگی لازم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح استان انجام شده و تمهیدات لازم نیز فراهم شده است. با 300 نفر از کارشناسان بخش خصوصی که از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آموزش لازم را دیده اند،  قرارداد امضا شده است تا در سطح مزارع نظارت را برعهده داشته باشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سطح کشت پاییزه این استان را 653 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود 468 هزار هکتار از این میزان به کشت گندم، 160 هزار هکتار به کشت جو و مابقی به سایر محصولات از قبیل حبوبات اختصاص یافته است.

شفیعی گفت: هماهنگی لازم با دستگاههای خدمات رسان از قبیل بانک کشاورزی برای اعطا تسهیلات به کارگزاران کودهای شیمیایی اعم از بخش خصوصی، شرکت های تعاونی و ... انجام شده است تا این کارگزاران بتوانند کود مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران را در اختیار آنها قرار دهند.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در آذربایجان شرقی گفت: در این زمینه جلسات متعددی با مسئولین شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد تا در مورد اراضی آبی که در آن کشت پاییزه صورت می گیرد هماهنگی لازم انجام شود چرا که در کشت دانه های روغنی به ویژه ضروری است تا آبیاری اولیه آن انجام شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما