plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۶۳
یک استاد دانشگاه آرتوکلوی ماردین ترکیه هشدار داد

تسلیحات مجهز به هوش مصنوعی اسرائیل در حال تبدیل به یک تهدید جهانی هستند

فناوری‌های مورد آزمایش روی فلسطینیان، به بازار جهانی عرضه می‌شوند
یک استاد دانشگاه در ترکیه می‌گوید: تسلیحات مجهز به هوش مصنوعی اسرائیل از آنجایی که به کشورهای مختلف در سراسر جهان فروخته می‌شوند در حال تبدیل به تهدید جهانی هستند. فلسطین توسط اسرائیل به آزمایشگاهی برای آزمایش فناوری‌های پیشرفته مانند سیستم‌های نظارتی، جاسوس‌افزارها و هوش مصنوعی تبدیل شده است. فناوری‌هایی که بر روی فلسطینیان آزمایش شده‌اند، به بازار جهانی عرضه می‌شوند.
تسلیحات مجهز به هوش مصنوعی اسرائیل در حال تبدیل به یک تهدید جهانی هستند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دکتر مهمت راغب‌اوغلو، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه آرتوکلوی ماردین ترکیه طی مصاحبه با آنادولو اعلام کرد که تسلیحات مجهز به هوش مصنوعی اسرائیل که در اشغال نوار غزه و کرانه باختری مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حال تبدیل به یک تهدید جهانی هستند، زیرا به رژیم‌های مختلف در سراسر جهان فروخته می‌شوند.

راغب‌اوغلو اظهار داشت: اسرائیل در فلسطین فراتر از یک درگیری متعارف، نمونه‌ای برای چگونگی استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در بدترین شکل خود را نشان می‌دهد.

اسرائيل از فناوری‌های پیشرفته نظارت و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به نسل‌کشی در غزه و اشغال کرانه باختری ادامه دهد.

او گفت: بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان عفو بین‌الملل این امر را که اسرائیل اشغال فلسطین را با فناوری در می‌آمیزد، به‌عنوان «آپارتاید خودکار» توصیف می‌کنند.

فناوری‌هایی که توسط اسرائیل تولید و استفاده می‌شوند، به رژیم‌های مختلف استبدادی در جهان فروخته شده و یک تهدید جهانی ایجاد می‌کنند.

به‌عنوان مثال، سلاح‌های مرگبار که با فناوری پیشرفته تولید شده‌اند، به رژیم کودتاگر در میانمار تحویل داده شده و در کشتار بسیاری از غیرنظامیان روهینگیایی مورد استفاده قرار گرفتند.

راغب‌اوغلو تصریح کرد: فلسطین توسط اسرائیل به آزمایشگاهی برای آزمایش فناوری‌های پیشرفته مانند سیستم‌های نظارتی، جاسوس‌افزارها و هوش مصنوعی تبدیل شده است. فناوری‌هایی که بر روی فلسطینیان آزمایش شده‌اند، به بازار جهانی عرضه می‌شوند.

او همچنین افزود: نرم‌افزاری با عنوان «پگاسوس» با نفوذ در گوشی شخصی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و 50 نفر دیگر به اطلاعات خصوصی آنها را به‌راحتی دسترسی پیدا کرد. بسیاری از دیکتاتورها نیز به وسیله این نرم‌افزار جاسوسی، موقعیت شناسایی کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما