plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۴۰۴۱۴

اردن و قطر اتهام‌زنی نتانیاهو به مصر را محکوم کردند

وزارتخانه‌های خارجه اردن و قطر شامگاه سه‌شنبه ادعاهای نخست‌وزیر تل‌آویو مبنی بر قاچاق سلاح از مصر به غزه را محکوم کردند.
اردن و قطر اتهام‌زنی نتانیاهو به مصر را محکوم کردند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قاچاق سلاح از مصر به غزه با واکنش تند قطر و اردن همراه شد.

اردن، قطر و فلسطین شامگاه سه‌شنبه اتهام‌زنی نتانیاهو درباره قاچاق سلاح به حماس و دیگر گروه مقاومت فلسطین از طریق مرز مصر را محکوم کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت امور خارجه اردن ضمن رد کردن ادعاهای نتانیاهو، گفت: «[این اظهارات]، ادعاهایی بی‌اساس با هدف ممانعت از تلاش‌های میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا برای رسیدن به توافق مبادله اسرا است که منجر به آتش‌بس دائمی در غزه می‌شود».

اردن ضمن اعلام همبستگی کامل خود با مصر در مقابل تمام ادعاهای رژیم صهیونیستی، اتهام‌زنی مقامات تل‌آویو را تلاشی بیهوده برای توجیه تجاوزات به غزه و کرانه باختری توصیف کرده و اظهار داشت: «[این ادعاها] اقدامی تحریک‌آمیز و تشدیدکننده تنش جدی در منطقه است».

در ادامه، وزارت امور خارجه قطر نیز همبستگی کامل خود را با قاهره و رد اظهارات نتانیاهو که از طریق آن سعی کرده از نام مصر برای منحرف‌کردن افکار عمومی صهیونیست‌ها و ممانعت از تلاش‌های میانجی‌گری مشترک برای آتش‌بس در نوار غزه استفاده کند، ابراز کرد.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه توضیح داد: «رویکرد رژیم اشغالگر اسرائیل مبتنی بر تلاش برای جعل حقایق و گمراه‌کردن افکار عمومی جهان با تکرار دروغ، در نهایت منجر به از بین‌رفتن تلاش‌های صلح و گسترش خشونت در منطقه خواهد شد».

این بیانیه بر ضرورت تقویت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ملزم ساختن تل‌آویو به توقف فوری تجاوزات وحشیانه به نوار غزه، به منظور آماده‌سازی برای رسیدگی به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در این باریکه، تاکید کرد.

از سوی دیگر، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ادعاهای نتانیاهو با هدف توجیه ادامه تجاوزات علیه مردم فلسطین را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما از نقش مصر در مخالفت با آوارگی مردم فلسطین از سرزمینشان قدردانی می‌کنیم. ما حضور نیروهای اسرائیلی در گذرگاه فیلادلفیا یا در گذرگاه رفح در جنوب غزه را رد می‌کنیم. مرزهای فلسطین و مصر مرزهای مستقلی هستند».

تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «ما از تلاش‌های مستمر مصر برای دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرده و تلاش‌های مصر، قطر و اردن برای تأمین آتش‌بس و پایان دادن به تجاوزات اسرائیل علیه مردم ما، از جمله اقدامات همه‌جانبه و فوری برای خروج از نوار غزه و جلوگیری از آواره‌شدن مردم فلسطین از غزه و کرانه باختری از جمله بیت المقدس را ارج می‌نهیم». العا لم

انتهای پیام/*
۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما