plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۰۳۷۶

روسیه به کی‌یف و خارکیف با موشک و پهپاد حمله کرد

نیروی هوایی اوکراین از حملات سنگین پهپادی و موشکی روسیه به کی‌یف و چند نقطه دیگر در این کشور خبر داد.
روسیه به کی‌یف و خارکیف با موشک و پهپاد حمله کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، نیروی هوایی اوکراین از موج جدید حملات موشکی و پهپادی روسیه به کی‌یف و خارکیف در شب و بامداد دوشنبه خبر داد که طی آن، ارتش روسیه از تعداد زیادی موشک‌ کروز به همراه تعدادی موشک بالیستیک استفاده کرد.

چندین انفجار قوی، کی‌یف پایتخت اوکراین را به لرزه در آورد و بسیاری از ساکنان این شهر را راهی پناهگاه‌ها کرد.

همزمان، خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین در شرق این کشور هم شاهد دست‌کم یک انفجار بود.

یکشنبه، تنها یک روز پیش از این حملات، روسیه از رهگیری و انهدام ۱۵۸ پهپاد اوکراینی بر فراز ۱۵ منطقه مختلف کشور، از جمله در نزدیکی مسکو خبر داده بود.

به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، ۴۶ پهپاد اوکراینی، بر فراز منطقه "کورسک" رهگیری شدند؛ منطقه‌ای که چند هفته‌ای است اوکراین بخش‌هایی از آن را اشغال کرده ‌است. ۷۶ پهپاد دیگر هم بر فراز مناطق مرزی "بریانسک"، "ورونِژ" و "بِلگورود" رهگیری شده بودند.

به گفته "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو، سقوط بخش‌هایی از یکی از دو پهپادی که بر فراز این شهر رهگیری و منهدم شدند، منجر به آتش‌سوزی در یک پالایشگاه شد.

حملات پهپادی اوکراین، از جمله به حومه‌های مسکو، دامنه جنگ را به مراتب از نواحی مرزی فراتر برده و به قلب روسیه کشانده ‌است.

طی چند ماه اخیر، اوکراین تلاش کرده با هدف قرار دادن پالایشگاه‌ها و ترمینال‌های انتقال نفت در نقاط مختلف روسیه، از سرعت و شدت حملات کرملین بکاهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما