plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۹

رئیس پارلمان لبنان: نتانیاهو به دنبال «تجزیه منطقه» است

رئیس پارلمان لبنان در سخنانی ضمن هشدار نسبت به تبعات سقوط نوار غزه برای امت عربی و اسلامی، گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای تجزیه منطقه است.
رئیس پارلمان لبنان: نتانیاهو به دنبال «تجزیه منطقه» است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «نبیه بری» در اظهاراتی به مناسبت چهل و ششمین سالروز ناپدید شدن «امام موسی صدر» و همراهان وی، اظهار داشت: بدون بازگشت امام موسی صدر و ۲ همراه ایشان، هیچگونه توافق، مصالحه و مراوده‌ای وجود نخواهد داشت.

وی درباره حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان نیز گفت: آنچه در جنوب در حال رخ دادن است فقط یک حادثه نیست، بلکه یک تجاوز کامل از سوی اسرائیل است.

بری اضافه کرد: ما به این اصل پایبند هستیم که اسرائیل شر مطلق و معامله با آن ممنوع است.

این مقام لبنانی گفت: ما همچنین بر تعهد خود به مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ و اجرای واقعی آن تاکید می‌کنیم و تنها طرفی که باید به اجرای این قطعنامه ملزم شود، اسرائیل است.

بری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به جنگ غزه اظهار داشت: کابینه نتانیاهو هر تلاشی را برای توقف این جنگ ناکام می‌گذارد. نتانیاهو در حال اجرای قانون کشتار غیریهودیان است که مبنای ایدئولوژیک نابودی ملت فلسطین را فراهم می‌کند.

بری گفت: جنگ نژادپرستانه کابینه نتانیاهو علیه غزه تلاشی آشکار برای تحمیل واقعیت‌های جدید جغرافیایی در منطقه است. اگر غزه سقوط کند، سقوطی پر سر و صدا برای امت در زمینه امنیت ملی، فرهنگ، تاریخ و مرزهای جغرافیایی آن خواهد بود.

بری اضافه کرد: ایستادن در کنار غزه و فلسطین آزمونی برای انسانیت اعراب، مسلمانان و مسیحیان است و موفقیت در این آزمون تنها با تشدید مقاومت در برابر پروژه نژادپرستانه صهیونیستی با تمام ابزارهای موجود، از جمله تسلیحات حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: کابینه نتانیاهو در تکاپو برای تجزیه منطقه است تا «اسرائیل» قوی‌ترین طرف در آن باشد. ما باید در کنار غزه و حق مشروع فلسطینی‌ها بایستیم و جلوی کشتار فلسطینی‌ها را بگیریم. العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما