plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۰۲۱۶

سازمان ملل: هفت سال است بحران میانمار ادامه دارد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که به‌رغم گذشت هفت سال از تبعید روهینگیایی‌ها از میانمار مشکلات منطقه ادامه دارد.
سازمان ملل: هفت سال است بحران میانمار ادامه دارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در هفتمین سالگرد تبعید روهینگیایی‌ها و سایر جوامع از میانمار مشکلات منطقه ادامه دارد.

دوجاریک در این بیانیه یادآور شد: از تبعید دسته‌جمعی مردم روهینگیا و سایر جوامع از ایالت آراکان میانمار هفت سال گذشته است. نزدیک به یک میلیون آراکانی در حال حاضر در بنگلادش به سر می‌برند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که به‌دلیل افزایش دوباره درگیری‌ها در میانمار، هنوز هزاران نفر در آراکان در تلاش هستند به بنگلادش پناه ببرند.

دوجاریک در بیانیه خود با اشاره به وخامت وضعیت انسانی در منطقه تصریح کرد که به‌دلیل تشدید درگیری‌های مسلحانه در ایالت آراکان، وضعیت آسیب‌پذیر مردم میانمار از جمله روهینگیایی‌ها وخیم‌تر شده است.

او همچنین افزود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از تمام طرف‌های درگیر در میانمار دعوت می‌کند به خشونت پایان دهند و مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه امنیت جانی غیرنظامیان را تضمین کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما