plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۰۱۱۱
در جریان سفر به اراضی اشغالی فلسطین

بلینکن: مذاکرات برای آتش‌بس در غزه در لحظه سرنوشت‌ساز قرار دارد

تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه همزمان با ادعاهای بلینکن
وزیر خارجه آمریکا تلاش‌های اخیر واشنگتن برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه را «بهترین و شاید آخرین فرصت» عنوان کرد و از همه طرف‌های درگیر در جنگ خواست با توافق پیشنهادی موافقت کنند. این ادعاهای بلینکن در حالی‌ست که امریکا به عنوان حامی اسرائیل، عملا درگیر در جنگ غزه بوده است و اساسا ترسیم جایگاه میانجی برای این کشور غیر ممکن است.
بلینکن: مذاکرات برای آتش‌بس در غزه در لحظه سرنوشت‌ساز قرار دارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، با پایان مذاکرات دوحه برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، قرار است این مذاکرات اواخر این هفته در قاهره از سر گرفته شود تا به یک توافق برای پایان دادن به جنگ در غزه دست‌یابند.

آقای بلینکن در نهمین سفر خود به خاورمیانه از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر، دیروز یک‌شنبه وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

سفر آقای بلینکن به خاورمیانه بخشی از اقدام‌های دیپلماتیک دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای حصول توافق آتش‌بس در غزه در اواخر این هفته است.

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، آمریکا پیشنهادهای جدیدی برای کاهش اختلاف‌های دو طرف درگیر در جنگ غزه ارائه کرده است.

بلینکن پیش از دیدارش با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: «این یک لحظه سرنوشت‌ساز است، احتمالاً بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، دستیابی به آتش‌بس و قرار دادن همه در مسیری بهتر برای رسیدن به صلح و امنیت پایدار باشد.»

وزیر خارجه آمریکا که سفرش به منطقه را بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن بر اساس دستورات آقای بایدن عنوان کرد تا توافق آتش‌بس در غزه نهایی شود.

او در ادامه گفت که زمان دستیابی به توافق فرارسیده و همه نباید به دنبال بهانه‌ای برای مخالفت با آن باشند. این ادعاهای بلینکن در حالی‌ست که امریکا به عنوان حامی اسرائیل، عملا درگیر در جنگ غزه بوده است و اساسا ترسیم جایگاه میانجی برای این کشور غیر ممکن است. 

تاکنون آمریکا، قطر و مصر که نقش میانجی را بازی می‌کنند، نتوانسته‌اند اختلاف‌های طرف‌های درگیر در جنگ غزه را کاهش دهند تا پس از ماه‌ها مذاکرات پی‌درپی به توافق آتش‌بس برسند.

بنا به گزارش‌ها، جنایات صهیونیست‌ها در غزه همچنان ادامه دارد.

چند ساعت پس از ورود آقای بلینکن به اسرائیل، حماس اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را مسئول «ناکارآمد کردن تلاش‌های میانجیگران» برای دستیابی به توافق آتش‌بس و در معرض خطر قرار دادن گروگان‌های اسرائیلی در غزه می‌داند.

آمریکا امیدوار است دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، بتواند مانع تشدید تنش‌ها در منطقه شود، به‌ویژه که ایران و حزب‌الله لبنان وعده انتقام ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رهبر پیشین حماس و فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله را داده‌اند.

بلینکن امروز دوشنبه بار دیگر نسبت به تشدید بیشتر تنش‌ها هشدار داد و مدعی شد: «زمان آن فرا رسیده است که مطمئن شویم هیچ‌کس اقدامی انجام ندهد که بتواند این روند را از مسیر خارج کند، بنابراین ما در تلاش هستیم تا از بروز تشدید درگیری‌ها و تحریکات جلوگیری کنیم.»

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در غزه در حالی در جریان است که اسرائیل به حملاتش به غزه را ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت بهداشت تحت کنترل حماس در غزه، از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل به غزه، بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در عملیات نظامی اسرائیل در این باریکه کشته شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما